lördag 20 oktober 2012

Colorfull

 
Lördag idag. Åh vilken morgon.
Lillfisen vaknade stupid o clock och vi klev upp, såg på lite barntv och bytte sedan blöjan och sen testade jag att lägga henne igen och gick även och la mig ...däckade och vaknade 10 av rara Pia som var orolig över hur det var med mig. Tydligen hade blivit nå fel så jag hade arbetspass för lördag och söndag, hade 7 missade samtal från kollegor. Fattar inte vad som gick fel där..men paff vart jag.
En skulle tom kommit förbi och kollat hur det var med mig då jag inte svarade men det avblåstes.

Gick till jobbet efter pensionärernas lunch och hjälpte en av dom med en skiva som han inte fick att funka.
Sedan hängde vi kvar där ett tag jag och fisen.

Vi gick hem och jag la fisen så hon kunde få vila men hon tog god tid på sig att somna.
När hon väl gjort det så tog jag fram målargrejorna och skapade det som är på bilden ovan.
Vart inte jättenöjd, men men, så blev det.
All den vita färgen tog slut så jag måste väl införskaffa nåt om jag ska fortsätta med måleriet.

Nu har hon lagt sig för kvällen och jag sitter med ett smörgåsrån utan smör och en kopp Glögg.
Gött!

Annars har det varit en lugn dag, min förkylning har inte gett sig på långa vägar och även febern har återvänt. Ganska trött just nu då man inte får någon vila på morgonen i normala fall. Kroppen är ganska slutkörd efter långa arbetspass (många utan lunch) och ständigt kämpande hemma.

Längtar tills förkylningen är borta så jag kan börja med plankan och alla de andra övningarna igen...
Längtar efter någon att kramas med också.
Kramar är underskattade.
Längtar efter pizza till och med. Varför vet jag inte...
Saknar mina vänner. Saknar att ha någon här på middag så man kan få skratta ordentligt och ha någon att toka sig med.

Allt känns underskattande just nu.

Nej nu ska jag återgå till min glögg.

Kram.

Inga kommentarer: