torsdag 29 november 2012

One way or another






Måste börja med denna bild jag såg idag..den fick mig att le i alla fall.


Ledig dag idag, dock litet viktigt möte på morgonen och morgonen den började inte bra.
Skulle ha vart på dagis och lämnat typ 7 för att hinna med bussen mot NUS.
7.04 vaknar jag...hade somnat om och försovit mig. Men att vakna av stress vad gör det?!

Ila mot dagis och sedan sprang jag i kapp första bästa buss.
Men det var en luring måste jag säga, 1 stod det på bussen så jag klev ju på rätt.
Men sedan efter Vasaplan så började den åka åt andra håll och då visade det sig att den bytte siffra nere på Vasaplan..busschaufförens svar:"Den här bussen gör så på vasaplan".
Men hur 17 ska jag kunna veta det?

Hur som haver, jag hann till mötet och kom 2 minuter innan det börja.
Sedan då mötet var klart så följdes vi åt mot bussarna..och då slog det mig, vi har ju en vårdtagare som ligger inlagd så jag går och hälsar på honom och ser hur han har det.

Det tog lite tid att leta åt han. 126 trappsteg senare, 2 hissåkningar senare så kom jag in på avdelningen och fick veta att jag kommit rätt och vilket rum han låg i.
Kommer in där och fick ett leende emot mig.

Men...under den tiden jag var där insåg jag mer och mer att vi tog hand om han bättre i hemmet än vad dom gjorde på avdelningen på NUS.
Fick hjälpa han att få i sig frukosten och kaffet, fick se till att en sköterskan kom in och ta hand om en annan sak också.

Men jag gick dit och var hans sällskap ett tag då jag vet att hans ena barn är bortrest och den andre bor långt ifrån så folk på besök skulle det inte bli särskilt många av.
Nu får jag hoppas att han kommer hem och slipper ligga över julen på sjukhus.

Sedan satte jag upp nya julstjärnan idag, fick inte till att den skulle hänga perfekt, så jäkla konstig stjärna och satte även upp de sista gardinerna.
Så nu har jag adventsfint i vardagsrummet, julmysigt i köksfönstret och porr-rött i sovrummet.
Som det ska vara.



Att somna på soffan har bara nackdelar.
Främst om 1 åringen är den ända som är vaken.
Ni vet ju som bekant att barn är otroligt snabba...när dom vill vara det, och min ofrivilliga powernap var inget undantag.
När jag vaknade upp fann jag saker på ställen där dom inte skulle vara. Det är väl ingen fara tänker ni, kids Will be kids. Mmm... Men då det ligger ett par svarta trosor i spets på dörrmattan som ett slags "Välkommen!" så undrar jag vad det är hon vill förmedla?

Hade fått en del gjort i hemmet så jag var ju ganska trött under tidiga kvällskvisten.
Fått nytt vardagsrumsbord nu. Gick från litet till stort och nu känns det som om vardagsrummet vart mindre.
Men är nöjd!

Nej nu måste jag hoppa i säng då jag börjar tidigt i morgon och en till morgon med försovning skulle inte vara så lyckad.

Gud vad jag saknar att få sovmorgon. Hate beeing alone.


God natt.
Kram

Inga kommentarer: