fredag 6 april 2012

Glad påsk då!

Ja,det sägs ju att det är påsk nu. Helgen som lyser rött.
Röda dagar här och där, så irriterande.
Igår var det skärtorsdagen, dagen då man skulle be om syndernas förlåtelse.
Idag är det Långfredag...Dagen som man ska ha låååångtråkigt på.
Allt stängt och tråkigt. Som om inte helgen är nog stängd och tråkig ;)

Påsken är inte mitt gebit. Lär inte få nåt påskägg heller, fast i och för sig så äter jag inte godis heller.
Har gjort det nån enstaka gång sen jag slutade med det, då det uppstod en situation som krävde det. 
Men jag kände samtidigt som jag åt det att det inte smakade så gott i munnen heller. Hade inte saknat det ändå.

Det är ingen fler än jag som blir illamående av plockgodis?
Då jag åt det förut så vart jag alltid illamående utav det. Men om jag tex köpte bilar eller nåt malacogodis som redan finns paketerati en egen påseså vart jag aldrig illamående.
Hur kommer det sig egentligen?
Skumt är det i alla fall.
När jag vägde mig sist hade jag gått ner 4 kg.
Nu är ju frågan hur man bibehåller det och inte går upp igen.
Kan ju inte träna så ofta, och mitt skitknä som strular är apjobbigt så jag kan inte springa så länge som jag vill :-/

Nu sitter jag och gnager på 2 morötter i hopp om att det hade varit min favoritchoklad istället ;-)
Drömma går ju ;-)


Påskaftonskvällen kommer tillbringas borta på middag....så fantastiskt skönt att för en gångs skull slippa laga mat. Man blir bortbjuden alldeles för sällan ;-)


Sen så hade jag ju blivit antagen till ASTA-teamet, en arbetsgrupp som har hand om de som blivit utsatt för fysisk och psykisk våld och övergrepp av olika slag.
Hade fått kommit med i en grupp, med kursstart torsdag den 19/4. kl 10-12. Och pågår varje torsdag tills i november.
Med uppehåll från början av Juni till augusti.
Nu måste jag tacka nej till det!
Fick inte tag i någon barnvakt som kunde passa henne mellan 9-9.10- 11 (då min kp tar över).
Så det var otroligt tråkigt. För jag behövde verkligen det där. 
Behövde verkligen få komma dit och få proffshjälp för att få chans att lägga all skit bakom sig.
Allt som har med övergrepp att göra :-(


Till veckan ska jag och Trollet på NUS för då har hon en tid på Öron.
Hon gjorde ju en hörselkoll på sin fyraårskontroll och det var inge bra så hon fick komma tillbaka och göra om det, och resultatet vart inte bättre :-(
Höger öra är fortfarande dåligt, och jag är lite arg för i september då jag vi var där så såg det bra ut men vi vart lovade att hon skulle bli kallad tillbaka till öron i December. 
Kallelsen kom aldrig.
Och det dryga är..varje gång hon gör dessa kontroller så lyckas hon alltid vara sjuk eller på väg in i en förkylning.
Sen vill dom alltid oavsett vart man testar hennes hörsel att hon ska komma på eftermiddagen. Då har hon som minst tålamod med att sitta still osv. Testerna genomförs ju utan större problem, men det kryper mer i kroppen på henne, plus att hon gärna fokuserar på lite annat om det blir för tråkigt, titta på mig eller pillar på bollarna.
Ge henne en tid på morgonen efter frukost istället så ska ni se att hon fokuserar.
Dock så hjälper väl inte det just hörseln...
Vore ju skönt om hon slapp rör i öronen.


Nej hörrni, snart ny vecka med full fart igen.
Vem vet vad den veckan har i sitt sköte ;-)


Kram och Glad Påsk!




 

Inga kommentarer: