lördag 18 januari 2014

Snodd lista i brist på annat

Snodd från Hanna...ibland har man inte så mycket mer att förmedla.

HAR DU?


Folköl i kylen : Nej aldrig. Jag dricker inte staketpiss. 

Något husdjur : En katt och dammråttor under soffan.

Någon favoriträtt : Min lax och broccolipaj är gudomligt god. Allt med lax är gott. 

Puder på dig : Kanske 2 gånger om året.

Några framtidsplaner : Få ett fast jobb, träna och bli fit och åka till Ullared.

Någon sjukdom : Förkylning 

Gymkort : Inte just nu, men väldigt väldigt snart. Då du grannfrun ;-)

En homosexuell kompis : Jo det har jag. 

Duschat idag : Jo faktiskt

Någon kompis som snarkar : Nja mina döttrar.

Någon vän som spelar i ett band : Mer bekanta och kollegor.

Någon som förstår dig : Nja det vette katten. Men grannfrun och jag har upplevt liknande saker i livet så jag känner att vi är ganska lika ändå.

Något beroende : Att hjälpa folk och kramar.

Fikat idag : Nope..eller vi åt frukt innan vi gick ut. 

Nagellack : Jo det går i perioder. Passade på att ha det denna vecka då jag ändå varit hemma och vabbat. 

Någon vän som bor i ett annat land : Nope. Men ibland känns det som om vissa personer man känner kommer från en annan planet.

VEM?

Avskyr du : Ingen.

Delar du mest minnen med : Jag hade en vän förut, men h*n klarade inte av konflikter så jag delar minnen med.... mig själv. Enklast så. 

Längtar du mest efter : Min syster

Stör du dig på : Oärliga skitar och de som håller på med olagliga droger.  

Gosar du med : Mina ungar.

Lagar mat : Alltid jag, vem skulle annars göra det?. Skulle barnen göra det får jag alltid tårta av trä.

Diskar : Diskmaskinen är en fantastisk uppfinning för oss ensamstående mödrar. 

VILKEN?

Tidning läser du : Expressen om tillfälle ges. Annars ingen.

Buss åker du oftast : Buss nr 1. Den tar mig alltid dit jag ska :-D

Dag fyller du år : 10 December. 

Årstid föredrar du : Oj...våren då kroppen väcks till liv efter vintern. Vintern för att jag fyller år.

Stad är du uppväxt i : Härnösand

VAD?

Gör du nu : Varvar ner efter en timme av skranåkning i gropen medans barnen fått sitt lördagsgodis och ser på Monster High.

Gör dig till en bra människa : Kärlek, ärlighet och omtänksam. 

Vill du arbeta med : Trivs som undersköterska men skulle vilja få uppskattning för det man gör så att det inte känns lika hopplöst längre.

Är roligast just nu : Filmerna jag ser 

Har du på dig nu : Leggings och en väldigt v-ringad tunika plus tjocksockar. 

Har du för smink idag : Mascara kör vi på helgen

Läser du för bok : Just nu en massa barnböcker, jobbar mig igenom Kajsa Ingmarssons böcker.

  Tio fakta:
1. Hemstad/ort: Umeå

2. Hårfärg: Espresso

3. Längd: 166,5 cm. 

4. Frisyr: Lite för långt för mitt eget bästa.

5. Ögonfärg: Blåa

6. Skostorlek: 38-41 beroende på vilka skor det är.

7. Humör: Snötrött

9. Civilstatus: Ganska singel

10. Körkort: Oh yes.


Tio saker, det här eller det där?


1. Kärlek eller pengar?: Med tillräckligt mycket pengar kan man köpa kärlek ;-)

2. Vin eller öl?: På senare tid uppskattar jag ett glas vin mer än öl. Kommer det med åldern?

3. Dag eller natt?: Natten är fin för då får man sova 

4. One night stand eller förhållande?: Jag duger bara till One night stands. 

5. Tv eller internet?: Tv är väl rätt okej

6. Pepsi eller Cola?: Coca-Cola.

7 Vild fest eller romantisk hemmakväll?: Uppskattar romantik mer än fest. Men en fest om året skada ju aldrig.

8. Färgfoto eller svartvita?: Färgfoto

9. Telefonkontakt eller face to face?: Face to face. Tycker INTE om att prata i telefon. 

10. Vänster- eller högerhänt? Jag jobbar bäst med högerhanden.

Inga kommentarer: