torsdag 4 november 2010

Dagana som varit + allergi


Vi har suttit och funderat mycket nu, gått igenom namnböcker och svenskanamn.se men vi hittar verkligen inget pojknamn.
Flicknamn har vi ju redan, men just pojknamn, det är skitsvårt.
Fast det är mysigt nu, Kärleken sitter ofta och tittar på min mage och ler med hela ansiktet, han klappar ofta på magen och suckar saknande och stolt. Han är superlycklig nu.
Vi var på MVC i tisdags, HB låg på 138 så det är ju bra. Blodtrycket låg på 110/55, ganska okej det med. Fick efter lite tjat lyssna på hjärtljuden (nu lag nu om det)... hjärtslagen låg på 140 :-D
Så mysigt att höra. Nu ska vi inte träffa henne förrän vi är i v 24, det är 2 månader dit, men förhoppningsvis går det fort.
Idag ska jag tjata mig till att få göra ett allergitest på min dotter. Hon har ju en hosta som aldrig slutar, och ständigt rinnig i näsan, i måndags hostade hon inte på hela dagen, och har börjat fundera nu. Undra om hon inte är allergisk mot djur...alternativt damm, men vi försöker städa så ofta vi kan så att säga.
Allting börjar ju så fort hon kommer hit, inte så konstigt att jag jämt får vara hemma med henne, och även om jag är dramatisk nu så tänker jag ändå säga det för det är det jag legat och tänkt på enda sen igår.
Är hon allergisk mot djur så kommer hon och jag och bebis få bo själva, Kärleken kommer inte att vilja hä i väg katterna då. Vette 17 om hans ens skulle göra det om hans eget barn var allergisk. Han verkade inte så sugen igår då vi låg och pratade om det.
Katterna betyder allt för honom. Jag älskar katter, men vill att min dotter ska må bra om det är så att det är allergi hon har.
Träffade Nina i tisdags, så jäkla skoj, länge sen nu.
Idag är det 19 dagar kvar till ultraljudet. Vi längtar så.
Ta hand om er, kram!

Inga kommentarer: