tisdag 11 oktober 2011

Semester

Eller jag vet inte hur mycket semester det är, däremot så är det mer avkoppling än hemma.
Full fart på barnen.
Diamanten ställer ju sig upp på alla 4 sedan en lång tid tillbaka. Hon har börjat kunna förflytta sig på golvet, dock inte krypversionen riktigt.
Den större tjejen är det full fart på med. Munnen går i ett och det kommer mycket tokigt och roligt ur hennes mun.
Idag har vi varit på en promenad till centrum..passade på på vägen hem att plocka löv i olika former och färger för att sedan ska vi ta och göra en tavla av det.


Igår gjorde jag en kycklinggryta av något slag....idag blir det pannkakor...barnens älsklingsrätt tror jag.


Är så fantastiskt väder idag, varmt och solen är så skön. Riktig toppendag vädermässigt idag.


Har idag fixat med nytt abonemang. Har ju avslutat mitt teliaabbonemang och övergått till Halebop..måste ju testa och se om det blir billigare för mig, tog en telefon på avbetalning också. För mig är kamera med blixt viktig så det blev denna:

Ja jag vet, avbetalning är inge vidare egentligen, men det får bli så denna gång.


Jag längtar på ett sätt inte hem....har inte ont i magen heller, har inte haft det på flera dagar nu, däremot har jag fått andra problem istället.
När det är för oroligt i livet så blir jag beroende utav sötsaker. Choklad eller cola är det som oftast som gäller då, och får jag det inte en dag så darrar jag lite smått...nu har det gått så långt att jag till och med skäms för att jag köper det och gömmer undan det så att inte syrran ska se det.
Trodde inte jag skulle bli så här beroende utav en bit choklad liksom... igår kväll dock så slängde jag det som var kvar....måste verkligen försöka sluta med det.
Dricka mer vatten och kanske göra olika träningsövningar hemma för att inte lockas.
Nåt måste jag göra, för de där sötsakerna mår man ju egentligen inte bra av.
Detox var det ja...

Brukar ju se Partaj som går på söndagar på 5an..i söndags vart jag besviken, var inte alls lika roligt..inget går ju upp emot första avsnittet..

Nej nu ska jag förbereda pannkakssmeten så det blir smidigt för alla som ska iväg sedan.
Har även tvättat och hängt ut den idag...
Idag var piggaste dagen på länge, måste bero på vädret och solens underbara värme.

Ta hand om er och varann.


Kram!

Inga kommentarer: