måndag 15 augusti 2011

Måndag

Idag är det måndag. Tiden går fort som sagt.
I lördags var vi på bio och såg Horrible Bosses, vi tyckte den var otroligt rolig. Så skönt att få skratta så mycket som vi gjorde.
Igår var vi på Nolia...sista dagen..sambon fyndade plånbok och jag fyndade saker så jag kan fortsätta tillverka smycken..igår vart det örhängen som jag tillverkade.

Idag var också första gången som diamanten vände sig från mage till rygg..vart så paff, men ack så skoj, ännu ett steg i rätt riktning. Ännu ett framsteg.

Idag kom min älskade 3åring hem. Hon har tydligen slutat med tutte så vi får se om det blir några bakslag under denna vecka.

Igår då vi satt och åt på balkongen så vart vi riktigt baktalade av grannarna under oss.
Lång historia kort: Våran Totte brukar ligga på en låda utanför lägenheten om dagarna. Han brukar komma och krafsa på dörren då han vill in och äta om vi inte tar in han själva dvs. Sen helt plötsligt slutade han att göra det.. så vi trodde ju att han var ute på äventyr i grannskapet, på sätt och vis var han det för helt plötsligt började grannarna gnälla om att han äter upp deras katters mat.
Grannarna har sin balkongdörr öppen hela dagarma utom nätterna..så då har han tydligen börjat gå in där...
Jag fick en avhyvling utan ryskan (kvinnan i familjen, mannen är dansk)..hon var arg över att vi misskötte honom(vilket vi absolut inte gör)..hans päls är matt och inte blank och det är tydligen ett tecken på att han inte får mat (vilket han får). Det bästa var då hon sa "Vi är arbetslösa båda två, vi har 5 katter, vi har inte råd att mata 6 katter! Vi har ringt Djurskyddet."

Nu funkar vi lite som så...skulle det komma in främmande katter till oss så skulle inte vi ge den mat det första vi gjorde, utan snarare hä ut den. Dom har aldrig slängt ut Totte för att få han att förstå att han inte ska äta där, utan dom har gett han mat och sen klagar dom på att han går in hos dom... det är en logik jag inte får ihop.
Hade dom inte släppt in han från början och låtit han äta hos dom så hade det inte varit något problm...
Så det brottas vi med nu.

Så igår innan vi åt så släppte jag ut Totte för han hade ju ätit och så innan som han alltid gör innan han går ut.
Då vi sitter och äter hör vi då hur hon säger: "Stackare, får du ingen mat där du bor...etc."
Jag vart ganska arg.... varför kan dom inte bara sluta släppa in honom... Nu kommer ju inte han hem och äter då han är hungrig, för han går ju till dom.
ÅÅÅh varför kunde dom inte ha hätt ut honom då han kom första gången?

Nej nu ska jag ta och väcka upp mina barn...ska sms:a en inköpslista till min sambo först..äta bör man.

Ta hand om er.
Kram

p.s. Det börjar hända grejor... fast kan berätta om några veckor då allt är klart :-D d.s

1 kommentar:

Babydoll sa...

Elaka grannar som lägger näsan i blöt...
Är ni ihop igen?