tisdag 14 februari 2012

Alla djävlars dag



Ja som ni kanske märker så är ju Alla Hjärtans Dag ingen favoritdag direkt.

Men mitt karmakonto ligger inte på nån hög nivå och ej heller kärlekskontot.

Fick dock denna utav min KP idag då hon kom. Hon har själv målat den och det vart en snygg 3D-effekt.


Egentligen så är ju 14 februari den dagen som affärerna tjänar något på nyförälskade och tonåringar.

Det är dagen då man som ensamstående känner sig extra ensam.

Det är konstigt det där, alla andra dagar går bra, men just denna dag, kärlekens dag...så känner man sig extra ensam.

Man vill ju sitta på kvällen då barnen somnat, breve den man håller kär, kramas och bara mysa helt enkelt.


Så hur har jag tillbringat dagen då.. Jo vid 11 kom Diamantens pappa för att passa henne (tisdagar är de dagar jag får egen tid)..så då tog jag mig till gymmet och körde kondition... 3 gången jag testar och springer och klarade denna gång 17 minuter, första gången 5 min, andra gången 15 och denna gång 17...Måste köra benhårt på kondition nu så man kommer ner i cm i midjan.

Sedan vart det en underbar stund i gymmet där vikter lyftes, rygg stärktes och rumpa tränades.


Spelar mot en kille i Wordfeud som är utbildad PT så jag får tips nu och då...

Den 28/1 slutade jag med socker...första veckan gick lätt ändå..andra veckan var jobbigare.

Men nu går det helt okej, det är bara sånna gånger det uppstår en dispyt med Diamantens pappa som jag skulle vilja ha något i kakväg.. men peppar peppar, ingenting ännu..tack vare KP:n som är med mig varje dag så är det lättare att låta bli...dessutom då jag får dippar och saknar suget så är hon där och får mig att tänka på annat.

Har blivit mer medveten och kollar på förpackningar hur mycket socker saker och ting innehåller. Ganska intressant att socker styr så pass.


Jag har inget som helst sug efter godis, dricka o.d. Men just kakor. Tack och lov har jag inget sånt hemma längre...

Först var det ju en vadslagning... men det slutade på ett dåligt sätt för den andre medtävlanden så av ren tjurighet så kör jag på...detta ska jag banne mig klara...

Mycket på en gång, mycket som skall göras..men tidvis är jag ganska rastlös så då blir det såhär ibland.


Just ikväll saknar jag verkligen att ha någon här, någon som håller om mig, någon som tycker om mig, ikväll saknar jag en man.


Hoppas ni som har någon där ute har en fantastisk kväll!


Puss och kram på alla Hjärtans dag!

Inga kommentarer: