torsdag 2 februari 2012

Recept på paj



Igår gjorde jag palsternacks och broccolipaj.


Till pajbotten behövs:


3 dl vetemjöl

150 gr smör/margarin

3 msk vatten

1 ägg.


Blanda ihop och lägg i smord form, nagga pajen och förgrädda en stund i ugnen.

Under tiden blandar du ihop keso, riven ost, skuren broccoli, riven palsternacka och 2-3 ägg.

Lägg det sedan i formen och vill du göra som jag så kavlar du och gör rutmönster utav den deg som ev blir över.


in i ugnen i ca 40 minuter eller tills den får en fin färg.


I regel behövs inga kryddor i sånna pajer jag gör, men ni får självklart ta i valfria kryddor..jag gör ju mat just nu som passar oss 3 tjejer.


Sen är det svårt för mig att skriva hur mycket ni ska ha av varje ingrediens då det beror lite på vad ni har för form...men har lagt ingredienserna i storleksordning (det ni ska ha mest av).


Det vart himla gott i alla fall.

Inga kommentarer: