onsdag 15 februari 2012

Troll och diamant.

Det är som ganska otroligt att detta troll snart blir 4 år.
Tiden går så galet fort, nu för tiden sitter hon och läser bokstäver, sjunger, dansar, kommer på en massa bus, går i sömnen och talar i sömnen plus mycket mycket mer..
Idag har hon fått varit hemma från dagis då hon hade sån hosta natten som va.
Men idag var det bättre och i morgon om allt är väl så är det dagis igen.
Vi hamnar då och då på kant med varann, men hoppas att jag snart finner harmoni i mitt liv så att även det kan bli bättre.






Och så har vi diamanten.
Hon är 9 månader och 11 dagar gammal, och för 2 dagar sen så tog hon sina första steg.
Hon är otroligt mammig just nu, fast kanske inte så konstigt i och för sig men det är otroligt energikrävande då man ofta blir låst.

Hon har precis fått sin andra tand.

Hon är i en fas där hon upptäcker sig själv mycket nu, alla ljud hon kan göra (gärna dom högsta tonerna nära sin kära mammas öra), upptäcker sin mun med sin egen tunga, väldigt glad, upptäcker att hon faktiskt kan höja upp sitt ben högre än förut och blir väldigt glad då hon får se katterna och min Kp.

Hon är fantastiskt tacksam att ha att göra med då hon inte är så farligt blyg...hon är blygare än Trollet men det släpper fort. Hon är otroligt nyfiken, mysig och lycklig.

Hon spottar mer än gärna ut maten och favoriten just nu är välling då det är mer behändigt då tänderna spricker upp.


Dom är fantastiska.

Och jag är ingen perfekt mamma, jag är otroligt trött mestadels. Temperamentet är inte som det borde pga brist på sömn..

Men jag gör mitt bästa. Jag vill enbart det bästa åt mina flickor och hoppas på en ljusning för oss framöver.

Jag vill tro och hoppas på en fantastisk vår som har bara bra grejor åt oss i sitt bagage.

Jag hoppas på att kunna få drömma igen...
våga se framåt..
inte titta bakåt!

Inga kommentarer: