måndag 4 oktober 2010

Prat med facket

Har återigen varit i kontakt med facket, dom ringde i morse.
Jag har lagen på min sida, att jag har rätt att jobba enbart 75%.
Men... då jag har en sådan kort anställning så har min chef rätt att säga "nej då har jag ingen användning för dig". Så det ser mörkt ut.
Facket rådde mig att stå ut och vänta ut situationen.
Det tragiska är att jag inte vet hur nästa månad ser ut, och vi ska ha ett möte igen om en månad för att titta tillbaka på hur månaden har gått, dvs hur dom anser att jag har skött mig eller ej.

Fick nu en tjänst på 92%, jag är ju svensk så jag får ju inte klaga.
Nej nu ska jag arbeta vidare. Idag kommer mitt lilltroll hem till mig, och på fredag åker vi som det ser ut just nu till Härnösand och blir där i helgen. Ett par dar kvar så mycket hinner hända.

Kram till er.

Inga kommentarer: