måndag 3 september 2012

Changes

Nu var det ett tag sen jag bloggade, har varit lite off.
Min ork har varit minimal p g a lite sömn.
Men det har hänt lite de senaste dagarna.
På lördagen hade jag manligt middagssällskap.
Det var så roligt för det var första gången som mina barn fick träffa honom så jag visste ju på ett ungefär hur E skulle agera, dock inte L. Hennes reaktion vart först Sälen (hennes sätt att hälsa på de som hon träffar ofta eller tycker om).
Sedan försökte hon nog charma honom.
E hon klädde av sig naken. Hon är ett barn och får vara naken om hon vill, däremot så tyckte inte jag att det var så bra att hon gjorde det just då.

Jag hade tvättstugan också så jag sprang dit medan han var inne med barnen, och dagen efter så frågade jag E vad hon tyckte om honom och hon sa "Han var snäll för han sa inte åt oss någonting".
Haha.
Söndagen minns jag inte så mycket, jag vet att jag tog varje chans..eller jag gjorde det inte medvetet utan kroppen var trött så jag somnade på golvet med jämna mellanrum.

Måndagen..idag helt enkelt..tillbringades på jobbet.
Fick en perfekt dag. Tack C för det =)
Så himla roligt att träffa fantastiska kollegor och gudomliga vårdtagare igen.
Hade riktigt bra med energi, och det finns en tant där man ska gå på en tyst promenad, men jag tror jag surrade ner stackarn. Jag var fylld med energi och glädje trots jobbigt sms:ande så gjorde mitt jobb min dag.
Fick energi så när jag hämtat L från dagis så kom vi hem och åt direkt (tur man hade nåt att bara värma upp) och sen dammsög jag, hade energin i behåll efter jobbet ändå.
Efter lite manikyr och pedikyr så börjar jag bli ganska trött så jag ska avsluta nu med lite bilder från de senaste dagarna.

På torsdag efter ASTA ska jag hämta ut mitt nya körkort äntligen!!
 Fantastiskt skön top.
 Känns bra nu, fast det kan alltid bli ännu mer.
 Hon trivs himla bra här hos oss. Gillar dock inte då L springer och jagar henne.
 Vart himla nöjd.
 Skapande pågår.
 Mitt senaste och enda konstinköp.
 Bästa platsen i sin storasysters rum.
Och dessutom fick jag hem mina nya böcker idag.. 3 st och jag vet inte vilken jag ska börja med.

2 kommentarer:

Mia sa...

Om jag ändå hade ro att läsa en bok, jag läser halva lägger undan den, och ja… plötsligt har det gått några månader sedan boken & jag såg varandra.

Tina sa...

Jo men sån brukade jag också vara, tiden fanns ju aldrig stundtals så då kändes det som om man fick läsa om början hela tiden