tisdag 4 september 2012

Working like a dog.





SÅ, haft en kanondag på jobbet, lite fläkt på förmiddagen men sedan på eftermiddagen vart det härligt lugnt.
Men shit, nu öser det verkligen ner för det smattrar så otroligt mycket på plåttaket nu.
Inte mysigt denna gång för det blåser så otroligt mycket..nästan som storm :-o
Undrar om nån av tallarna blåser in i lägenheten under kvällen?
Stackars mina kollegor nu som cyklar i detta väder.

Annars då?

Hmm..
Gårdagens outfit till vänster och dagens till höger. Fick höra att jag såg ärtig ut. Hade jeanskjol, strumpbyxor och prickiga knästrumpor.
En tant sa tom att jag såg så propert klädd ut och att jag verkligen passade i  min frisyr =)
Har varit lycklig hela dagen, hela gårdagen med.
Älskar mitt jobb!

Har nu också laddat ner en stegräknarapp. Jag älskar att tävla mot mig själv så att säga så jag har utmanat mig själv och min kropp på att vandra mycket.
Vart väldigt nöjd över dagens resultat.
Med tanke på att jag större delen av tiden var i ett och samma hus, dock så gick jag alltid i trappen mellan våningarna. Dock var jag aldrig på vån 4, fast det lär väl komma framöver det med.

En tant på 92 bast grät av glädje då jag kom till henne idag. Hon hade inte träffat mig på 17 månader så hon var himla lycklig.
Och då hon sa "Bry dig inte om disken, den tar jag" så svarade jag bara "kommer inte på frågan!" varpå hon svarar med glimten i ögat "Nu känner jag igen dig!!".

Hade en fantastisk dag med mycket kärlek och värme från fantastiska vårdtagare och kollegor.
Men idag då jag kom hem så stod jag bara och gäspade..var så ruskigt trött, minimalt med sömn (det är ju fullmåne nu så jag brukar antingen drömma otroligt konstigt vilket jag också gjort, men brukar också sova dåligt, bättre blir det ju inte av att L vaknar okristligt tidigt.
Men men, sovmorgon blir det då jag e dö.

Nej nu måste jag i säng och läsa min nya bok...
om jag inte hinner somna innan dvs.
Nu hoppas jag att det inte regnar i morgon då man ska till dagis, L fick inte med sig sin regnjacka hem från dagis, var inte jag som hämtade henne.
2 dagar kvar tills jag får hämta ut mitt nya körkort.
Fick en dryg räkning på mailen också. Vet ju att den kommer en gång om året, men den blir 100kr dyrare för varje år. Men men..vad är väl en bal på slottet?

Kram och god natt! 

Inga kommentarer: