måndag 17 september 2012

Finns det nån annan nu?

Jaha, så var kvällen här.. eller den har ju varit här bra länge nu ändå.
Mörkt som f*n och regnet har ju öst ner idag. Som om man inte var våt nog liksom.

Idag kom ju min kp igen, vi kramades och ja jag erkänner, jag bölade och hulkade lika mycket som den gången mitt ex berättade att han ljugit för mig i ett års tid.,
Hade verkligen längtat efter henne!
Försökte spela cool fast glad först, men då vi kramades så kom det.
Ända sen man vart förälder för första gången så bölar man åt det mesta väldigt lätt.
Begravning på tv. Ett svek. Då äldsta säger att hon älskar en (vilket sker kanske en gång i halvåret om man har tur) eller när jag tappar bo...förlägger mina glasögon på ännu ett "fiffigt" ställe; om jag lägger dom här kommer jag minnas vart jag lagt dom!
Never gona happend!

Var ett tag sen dottern kom hem med nåt konstverk från dagis nu.
Finns en bild uppsatt vid hennes skåp.
För mig är det ett ända stort virrvarr av färgglada krumilurer.
Men för henne, för henne är det en hel fantasivärld. Och att hon dessutom minns vad det är på varje streckad teckning är otroligt faschinerande.

Med enorm entusiasm berättar hon Mamma, titta vad jag har målat!
Oj! vad..fint, vad är det för något?
Men det är ju en stor björn som har tänderna på läpparna ju!
Jaha, ja just det, där ser man.
För mig var det ännu en färgglad snöstorm.

Hon kan dock rita roliga tvåfotingar, med gigantiska ögon, ögonfransar(fast för mig ser det ut som om gubben har nålar som sticker ut ur ögonen; nyare version av en woodoogubbe) och fläcktyfus.

På väg till dagis idag så pratade E om att vi skulle bo i ett stort vitt hus, och jag frågade henne vad vi gjorde i huset.
Bodde såklart. Jo men jag menar, vad gör vi i huset?
Vi bor, sover, ser på tv.
Vem lagar maten?
Men mamma! Det gör ju du!
Så då diskar Lovisa då?
Nej!!
Nähä, så du ska diska?
Neeeej!, det får du göra mamma.
Men om jag lagar all mat så kanske vi måste bo ihop med någon så jag kan få hjälp med disken i alla fall?
Vem ska vi bo ihop med då?
Hmm...med Kisoffer? säger min genomtänkta fyraåringen då.
Nja det är kanske inte en bra idé. Kan det inte vara roligare att bo med någon annan?
Ja kanske Petra, Anders, Karin eller Anna?
Ja ta Anders då, svarade jag. Det är roligare att bo med en man än med en kvinna.

Igår så bodde vi fan i lekparken. Eller heter det lekplats?
Vad är skillnaden?
Hur som helst, min minsta har ju skrikit hela lördagen, och halva söndagen, så när vi gick ut igår på eftermiddagen så tog vi vagnen så vi fick gå lite.
Min 4åring skulle i vanlig ordning ta med sig sparkcykeln, och jag vet hur det blir varje gång, men ändå tillåter jag henne att ta med sig den i hopp om att det någon gång blir en sådan gång som förvånar mig.
Never gona happend!
Hon tar sparkcykeln och vi kommer väl ca 10 meter så börjar hon pusta och frusta för att det visst var lite jobbigt att sparka den jävla cykeln.
Surprise!
Börjar då att leda cykeln, Lejonet skulle ju med också, såklart för nu får han tydligen inte vara ensam hemma..alls; who she by the way döpt till Xerxes.

Kommer till lekplatsen/lekparken och min minsta lyckas vara tyst i en timme. Hur då?
Jo genom att bosätta henne i en gunga.
Så innebär då detta att jag måste köpa hem en gunga och sånna här takskruvar som är sådär stora att då man ser dom hos andra så tror man att dom hänger sin sexgunga där?
Nja, inget fan av gunga inomhus.

Sedan på kvällen kom E's pappa förbi och vi drack kaffe och tjötade lite, jag lyssnade väl mest.

Ja för att återgå till dagens händelser.
Har ju det jobbigt ekonomiskt igen, och orkar inte röna i det just nu, däremot så har jag tagit beslutet att säga upp mitt IKSU spa kort.
Blir för mycket pengar för mig just nu då jag inte har en inkomst som är sig lik varje månad.
Jag och min kp traskar i regnrusket mot IKSU spa. Vi kommer in där och möts av två ur personalen, till syntes 2 fräscha ofta tränande tjejer, varav den ena i en kort snygg frisyr med den allra senaste trenden till glasögon.
Min kp börjar samtalet med att jag vill säga upp iksukortet.
Okej svarar hon, har du varit medlem i ett år?
Varpå min KP påtalar att socialens chef och IKSU spa's chef har en överenskommelse om att det skulle i detta fall gå och säga upp träningskortet tidigare.
Och jag som inte kan hålla min stora trut för på tal att den första autogirobetalningen drogs från kontot, men inte resterande månader. Eller att det inte syntes på kontot i alla fall.
När hon tittar efter så ser hon att så var fallet, att det inte har gjorts några dragningar.
RUNK!! tänker jag.
Då funderade jag samtidigt som vi gick därifrån, dels på 1; ska jag hålla käften nästa gång?
och 2; kommer det en trevlig jäkla klumpsumma om ett tag som säger att jag är skyldig si och så?

Då det gjorts en första dragning så förväntade jag mig att det skulle fortsätta så. Autogiro funkar väl så?
Min Folksam-dragning har alltid funkat i slutet av varje månad. Så varför ska IKSU krångla?

Min vanliga "tur". Ibland kan det flyta på bra ett tag för att sedan sluta i något dåligt, ofta något som har med ekonomin att göra.
Blir väl inga köp av julklappar detta år heller typ.

Nej nu börjar jag bli less på detta, när ska ljusningen i det ekonomiska komma?
När ska jag finna min humoristiske, långa och kostmedvetne drömman...på 65+ med hjärtproblem?
Som avgudar mig för min komiska sida, som mer än gärna skänker mig kärlek i form av blommor, choklad och träningskort, bil, bilbarnstolar och kaffe på sängen varje morgon?
Som avgudar mina barn och som mer än gärna passar gullungarna medans jag nyttjar mitt träningskort för att bli extra fit för att passa i alla de gudomliga underkläder och klänningar som han kommer köpa till mig varje månad.

Vad då? Jag lever väl inte i en drömvärld? Jag är i högsta grad realistisk!
Jag har fått lagt ner så många andra drömmar då jag varit i relationer, så låt mig få ha kvar denna lilla fantasisnutt.

Jag är ju en sådan person som i nuläget har väldigt svårt för att ta mig för saker och ting. Tror jag är inne i en kris, inte så farlig kris, dock en kris som jag ännu inte tagit mig ur. Kan ju bero på att vissa inte släpper taget.
Så för mig just nu är det svårt att starta upp projekt som jag måste göra. Det kan handla om allt från toalettstädning till att sätta upp en spegel.
Så ett projekt jag har är att sprejmåla 2 hyllor från gulvita till vita, borra upp dom på väggen i vardagsrummet och få upp dvd-filmer.
Idag tog jag bort dom gamla konsollerna och skruvade ur krokarna.
Min kp hjälpte mig idag att påbörja mitt konstprojekt som jag snart ska slutföra bara jag får tag på penseltvätt(beroende på hur mycket det kostar förstås).
Nu har jag fått en vision, nu gäller det bara att få till det också.

I morgon är det jobb igen. Äntligen!
Sen hoppas jag att jag får jobba i helgen också, men har anmält jobbmöjlighet, så man hoppas att någon kollega blir sjuk :-p

Nej nu måste jag ta tag i disken innan man ska sova, så länge det inte bor någon Anders här så får jag sköta den själv! ;)


God natt och kram!

Inga kommentarer: