måndag 6 juli 2009

Första arbetsdagen

Ja idag var det dax för första arbetsdagen,
Min kollega Annette reagerade såhär: Hej, hur är det?
Jag- Nja det är väl inte så bra egentligen.
Annette: Men vad gör du här då?
Jag- Jag jobbar lite granna.

Det har gått sådär. Hade inte så farligt ändå..bara en dusch och dom är ju ganska smidiga ändå..det är faktiskt värre att bädda sängar.. och på morgonen är det ju ett par stycken kan jag ju säga.. tur att dom har en sån skön soffa på jobbet.

Efter jobbet så gick jag och tränade... gick kanon. Kändes jätteskönt. Var noga att kolla vilka apparater jag skulle undvika just nu med tanke på bröstkorgen. Och den som jag kände att det inte funkade med pga just bröstkorgen den lämnade jag bara. Stretchade väldigt mycket efteråt.

sedan fick jag skjuts av T till bvc för att väga och mäta dottern.. går sakta men säkert uppåt i vikt.
Hennes 16 månaders dag idag förresten.

Dottern hade fått mycket beröm på dagis förresten idag på första dagen på sommardagiset. Så det var skoj, tydligen en tjej som hittar på mycket, busar mycket, och som det allmänt är full fart på. Så det är ju kul.
Min dotter är det underbaraste som finns just nu..det kan jag säga helt objektivt ;-)
Hon lyser upp min dag... Nu då det är ganska jobbigt så verkar hon veta vad hon ska göra för att få mig att le. Älskar dig vännen!

Idag har det tittats på bilar. Hittade en bil som jag verkligen föll för...trots att den inte var gul. Men en A6:a 2,5 tdi quattro.
Men det är ju just det..man ska ju få lån också...119000kr..det är ju inte pengar man bara hostar upp sådär.

Hmm..i morrn blir det svårt att kolla på bilar.. slutar 16.30 i morrn...så det blir till att halvslumra framför morden i midsomer som vanligt :-$

Förra året så fick man ju chans att använda sig utav en Nissa Xtrail ett par dar..föll ju för den också, eftersom det fanns så gott om plats i baksätet för barnstolen, baksätena gick dessutom att luta bakåt ett steg så man kunde vila så att säga.. dom går ju för jäkla fint efter vägarna.
Men frågan är ju om man skulle ångra sig?
Trivs ju så bra med audi..
Bilfirman jag var på idag hade en lista över nöjdaste bilkunderna 2008.
Plats nummer 1: Subarus kunder
Plats nummer 2: Bmw
Plats nummer 3: Toyota
Plats nummer 4: Audi :-D

Plats nummer 8: Volvo och sista hedrande platsen gick till:
Plats nummer 10: Saab :-D *hahaha*

Usch nu väntar 2 hemska veckor. Ska verkligen försöka njuta av denna vecka så mycket som möjligt...sista veckan som jag jobbar halvtid + helgen dock som inte är så skoj (är ju aldrig det)
sen så börjar heltiden.. eller det är 83%,..men tror banne mig det är heltid. Så under dom veckorna skulle det aldrig vara helt fel med lite uppmuntran. Men får längta till slutet av juli då vi flyger till systra mi.
Måste man ha pass inom sverige? tänkte på om jag måste skaffa ett till dottern? Nån som vet?


Hmm.. nu kommer jag inte på nåt mer. Ganska trött. Lång dag... hann med bråk också..ovanligt va?
Vi skulle verkligen behöva ett brejk ifrån varann.

Kram till er!

1 kommentar:

Fangoria sa...

Hej!
Vad jobbigt du verkar ha det just nu! Vet inte vad man kan säga till tröst heller... Hoppas allt blir bättre snart!
Du behöver inte pass inom Sverige, om det inte har ändrats nyligen...
Kram!