onsdag 8 december 2010

skralt + julbak + träningsvideo

Jag vet, det har varit skralt med inlägg sista tiden, men har helt enkelt inte haft..orken helt enkelt..svårt att fokusera på vad jag skulle blogga om. Hände en väldigt tråkig sak vid den här tiden förra året som jag egentligen vill bearbeta via bloggen, men väntar då jag inte vet hur jag ska formulera mig.

Julklappsinköpen är på det stora hela klara. Gjorde en kompletering idag då Emilias förskolebilder kom - en extra julklapp till mormor - Check!

Idag ska jag försöka julbaka och främst baka inför fredagen. Får se om kroppen orkar med två sorters bak.
På fredag ska jag dessutom baka tårta, funderar på om jag ska vara barnslig och göra en fjärilstårta.... värt att prova.

Hänt en del saker på sista tiden, dock inga jordsomfattande ändringar i livet.
Min kropp har börjat säga ifrån allt mer nu. Mitt bäcken samarbetar inte fullt ut, vilket förstör för resterande del av kroppen dvs nacken bla.
När jag var till sjukgymnasten sist så var jag 3 cm kortare på ena kroppshalvan. Jag var helt sned. Det drog han ju till, men man kan inte dra i all evighet med tanke på graviditeten.
Men ringde han idag och när han ringde upp så hade han tid åt mig nästa torsdag, hoppas på att han kan göra underverk för min nacke.
Nu har vi setts så mycket så när han ringer säger han bara hej nu för tiden, förut presenterade han sig alltid...
Skulle vilja bli sjukskriven 25% men hur stora är oddsen att det kommer ske med dagens försäkringskassa?

Jag har gjort julkorten klara men behöver tips... som ni kan se på bilderna (som förhoppningsvis är klickbara) så är ena kortet röd i grunden och det andra är grönt. Tycker ni att man ska skriva med guldfärgad penna julhälsningen, eller ska jag använda svart (på det röda) vs vit penna (på den gröna) och skriva med i stället?

Tips mottages.
Till sist vill jag bara lägga in gummans hemmagjorda träningsvideo. Hon brukar ofta titta på då Kärleken tränar..och detta är hennes ... ja egna version helt enkelt :-D.

Kram

1 kommentar:

sanja sa...

kämpa på :)

Missa inte jul-lotteriet på http://sakitty.blogg.se
Gratis och du kan vinna en 25% rabatt på hela sortimentet!