tisdag 21 december 2010

Tankarna snurrar

Idag var en sådan dag då jag för en gångs skull bara arbetade till 12.
Hade planerat att gå på stan och införskaffa åtminstonde ett par örhängen.
Jag hittade 2 par och ett sött diadem som jag ska ha på bröllopet som matchar klänningen någorlunda.

Gick på stan med finaste Nina...hon frågade om vi skulle gå då vi satt och åt lunch på jobbet och sällskap är aldrig fel.. är ju alltid ensam på tisdagarna så det var skoj med tjejsällskap på storstan.
Vi gick på Station så jag fick min kaffedryck.. en Latte Macchiato...mumma... vart pigg i alla fall :-D

Men sen kom jag ju hem, min lönespec hade kommit, and guess what.. det jag skulle få retroaktivt kom inte denna månad och min chefs svar: Den kanske kommer nästa månad".
Jag som hade sett fram emot en extra julbonus, men icke.

Sen hade jag fått postavin att julpaketet från min älskade syster hade kommit, så det får jag hämta ut i morrneftermiddag.

Har hunnit gråta en vända också, ovanligt va? Igår var första dagen på länge som jag var glad..en dag, det är allt jag får liksom.

Jag är så löjligt känslig nu att jag själv börjar bli så trött, och bloggen är min ENDA vädringsmöjlighet nu.

Jag är ledsen för att detta blir första julen utan mitt gostroll. Hon är med sin pappa i jul och jag jobbar för att slippa tänka på all saknad (förnekelse jag vet) efter henne. Jag vill ju att hon ska vara med mig på julen. Får inte träffa henne förrän på annandagen.

Sen kommer inte min älskade syster upp till mellandagarna heller vilket gör mig ledsen också. Har inte träffat henne på länge nu och det lär dröja innan vi ses nästa gång då hon inte kan ta ledigt hur som helst.
Emilia som har längtat så mycket efter "nasse".
Är ledsen för att det är just tisdag...dagen som vi aldrig umgås..om vi inte har någon terapitid eller läkartid...jag slutade 12..han visste det..men jag vart ignorerad hela för och eftermiddagen..hörde inte av han förrän på kvällen då han ringde.
Han hade varit hos sin bästis O och sett på film.
Varje tisdag kommer jag hem, och varje tisdag finns han inte där..jag tycker det är mysigt om man lagar mat till sin kärlek då den jobbat eller liknande så att man slipper stå vid spisen hela tiden.
Han vet att det skulle betyda mycket för mig och han har sagt att han ska tänka på det.. men ännu har inget hänt och det har gått snart 2 månader sedan det samtalet.
Ja jag är tjinkig...men va fan...jag bjuder väl på det då.
Har bara fått i mig lunch på jobbet dessa dagar..inget mer..är endast hungrig då och har känt mig ganska deppad och inte orkat äta helt enkelt.
Sen förstår jag inte.. han har sagt att jag ska få följa med till hans kompisar..men det har inte blivit av på länge nu... jag kan inte följa med under Emiliaveckorna så jag förstår inte varför han frågar då liksom.. jag tar inte med henne till O...är inte det renaste stället att vara på för ett litet barn.
Mitt enda sociala liv jag har här uppe är mitt jobb.. men vill ha något utanför jobbet också. Någon/några som man inte har jobbet gemensamt med. Tänk att det ska vara så svårt att få ett socialt liv!
Önskar mig ett enklare liv i julklapp. Hur mycket kan det kosta?
Är trött och less på att alltid få vara hemma. Jag är inte miljonär så jag kan inte gå på stan jämt och göra av med pengar heller. Jag vill göra saker utanför lägenheten också.
Han har alltid gnällt på att "Vi" gör ju allt tillsammans, jag säger att vi inte gör det..han ser liksom inte det faktum att vi enbart syns på kvällstid och är sällan eller aldrig utanför lägenheten då..samtidigt- varför ska vi vara det då klockan är mycket och man ska sova för jobbet kallar dagen efter?
Vi ses sällan dagtid..vi ses sällan eller aldrig på hans lediga dag....
Han är den som säger att det är tack vare mig som vi aldrig kommer i säng i tid på kvällarna, vilket är konstigt för jag är ständigt trött, och då jag oftast sover själv så är jag alltid i säng långt före 23 för att orka upp morgonen efter.
Vi har aldrig morgonsex, alltid kvällssex och på hans initiativ varje gång..vilket leder till att klockan då är efter 24 då vi väl kommer i säng.
Och hur ska vi kunna ha morgonsex..vi ses aldrig på morgonen då han antingen är ledig eller börjar senare...personligen är morgonsex det bästa som finns, man har fått kommit i säng i tid och vaknar utvilad...men det verkar bara gälla mig.
Jag har fått förföra han 2 gånger på 10 månader. Första gången på våran date och senaste gången var på försommaren då vi var ut på restaurang...2 gånger!
Jag vill förföra och framkalla passionen i han... men platt fall varje gång. Ständigt på hans villkor.
Vill inte ha en massa kommentarer om att sex inte är det viktigaste i en relation, jag vet det redan.
Men det är en enorm krydda i relationen, främst då det är på bådas villkor, och inte bara då den ena känner för det.
Vi behöver inte hålla på som kaniner... men nån gång vore trevligt.
Man mår bra av sex, man blir så jäkla lycklig efteråt och man blir utvilad och finner ork att göra en massa saker. Nu har jag grävt ner mig helt och tar mig inte upp.
Så jäkla less på att vara så här deppig...vill ju vara så lycklig som man bara kan vid det här laget ju. Vilken gravid kvinna vill inte det?
Som gravid vill man verkligen känna sig uppskattad och älskad. Känna sig vacker och enastående.
Tur man har vårdtagare som kan klämma ur sig "Men så roligt att du kommer, jag trodde du hade gjort slut med mig".
Våran grupp har dom bästa vårdtagarna som alltid får en på gott humör.
Nä nu ska jag gräva ner mig i en nybäddad säng och sova, sova och sova lite till.
Är ledig i morrn så kliva upp är det sista jag tänker göra, om inte bebisen tycker annat (typ trycker på blåsan som är populärt).
På söndag åker jag ner till Härnösand efter jobbet..själv, Emilia är redan där nere då.
Ska försöka köra lugnt då trots jultrafiken.. hoppas bara att inget händer efter vägen.
Ta hand om er mina vänner.
Kram

Inga kommentarer: