måndag 18 april 2011

Härnösandshelgen som var

Denna bild tog Kärleken i Fredags nere i Härnösand. I fredags gick jag in i v 39+0.

Det börjar närma sig...äggkläckningens dag.

Körde ner i fredags på vinst eller förlust.

På lördagen var vi uppe tidigt och åkte mot Säbrå..mot bytardagen.

Stod och tittade efter "kändisar"..fick träffa Monika och hennes bebis som bara sov och sov..sen fick jag även träffa Hanna för första gången, vars blogg jag följer friskt...trevligt trevligt.

Kom hem med fynd.främst ett fynd som vi inte sökte efter just där, men som vi behövde..en Easyrider.

Efter bytardagen åkte vi mot det omgjorda (eller inte omgjort dock förbättrade) badhuset.

Hade svårt dock för att det var så många större barn i badlandet...var som orolig att dom inte skulle ta hänsyn till de mindre barnen..vilket vissa inte hade heller..


Men vilken förändring min dotter gått igenom.. så jäkla tuff i badet.

Främst i mellanpölen..för där fanns en rutschkana.

Hon älskar ju sånna.

Upp för trappan och ner i plasket...hamnade under ytan..tittandes med ögonen..kom upp som en gladskit ovanför ytan (oftast fick jag eller Kärleken räta upp henne så hon fick fötterna i botten, vilket var perfekt höjd för henne)..tittnades på oss och frågade "Göra igen?"...

Min ängel...Hon hade så himla roligt...bästa dagen på länge för henne :-D

Kan ju säga att hon sedan somnade ovaggad på kvällen.


Sov sedan till 8.50 :-O på söndagmorgonen... Det är så konstigt.hade vi inte väckt henne på lördagmorgonen hade hon nog kunnat sova ett bra tag till (väckte henne 7.50)..ändå är det mer ljusinsläpp hos hennes mormor än vad det är hemma hos mig...får åka till Härnösand oftare då ;-)


På söndagen packade vi ihop oss och åkte först till bästaste Faster B innan vi åkte hem mot Umeå igen,..Hon hade inte träffat Trollet sedan.. ja jag tror det var senast på pappas begravning...så det var roligt för henne att se vildingen gå lös på hennes tomt :-D


Kom hem inte allt för sent till Umeå och Trollets första kommentar var "Nu vill jag inte åka bil mer" :-D

Stackarn, hon som ska till fjällen den här veckan...


Nej nu ska jag ta och fixa med tvätten tror jag.. har legat och sovit under förmiddagen då kroppen kändes lattjo, så nu är det sysslor som gäller.

I morrn eller senast onsdag kommer det vara färdigtapetserat hos Kärleken..så då kan man väl snart flytta in då antar jag.


Ta hand om er.

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst vet du om att du kan häva uppsägningen av din lägenhet under de tre månader du har uppsägningstid? Kram på dig / Fräken F

Fangoria sa...

HÄrligt att ni var på badhuset, vi har fortfarande inte varit där fast vi bor i stan, tänker ta det helg efter helg men blir aldrig av! Men snart så! =)
Kul att du fyndade lite på bytardagen oxå.
Den 26:e var det ja som jag tror, försök att ta det lugnt och vila lite nu innan lillasyster kommer! ;o)