måndag 11 april 2011

Sjukskriven

Måndag igen. Dagarna går väldigt fort ändå..ännu fortare sen man fick barn..nu har jag inte haft mitt troll hos mig denna vecka som varit, men dagarna har flugit fram ändå. Veckan som var bestod av jobb, lådpackning och en massa annat. I onsdags tog jag kontakt med vc för jag ville träffa en läkare, nu då min ordinarie läkare är på semester. I fredags fick jag ett brev som sa att jag var sjukskriven till 100% från och med i onsdags till och med nästa måndag. Jag ville träffa en läkare denna vecka för att få prata med han och få mig själv sjukskriven från och med denna vecka. Ett brev fick jag. Så idag ska jag hinna med så mycket innan trollet äntligen kommer hem. I fredags hade vi en lugn hemmakväll Kärleken och jag... På lördagen hade vi lång sovmorgon för att sedan käka frukost och bege oss ner på stan. Vi var på stan hela dagen fram tills vi gick på bio; Sucker Punch. Inte mitt val, det är sällan det. Vi har ju lite olika smaker inom filmvärlden... Fast rent generellt, Sucker Punch är ingen film jag rekommenderar. För rörig. Rekommenderar den dock till killar som vill se lättklädda kvinnor sväva och slåss. Efter filmen hade vi bord på Invito. Satt dessvärre breve 2 väldigt surriga damer. Kärleken vart ganska irriterad för ena utav dom surrade otroligt mycket med mig (jag kan ju inte säga ifrån) så han funderade på om vi någonsin skulle få beställa. Dom vart ju inte mer surriga för varje drink dom drack heller kan jag ju säga. Men den mest surriga tanten sa : "Great lovers make daughters" Dom såg ju att jag var gravid och hon hade hört det uttrycket... Men den damen klagade på det mesta, i första drinken var det is och hon hade beställt utan is och det ältade hon det större delen av kvällen, sen vill hon absolut inte ha det minsta vitlök i maten, inte för att hon inte tålde det utan för att hon inte ville det bara... nu var det lite vitlök i buljongen..hon vart inte nöjd. Sen kom ölen in... hon tyckte ju verkligen inte om kall öl....tyvärr är det väl så att det serveras kylda drycker på en restaurang? Servitrisen frågade om hon skulle gå och micra ölen...medans damen sa att "nej nej nej, inte ska du behöva göra det..så synd bara att den var kyld". Söndagen gick åt till sovmorgon..vi pratade väldigt mycket. Fick se en sida utav honom jag aldrig sett... Sedan tog vi en promenad..lite väl lång för mig insåg jag efter en liten stund. Vi köpte glass och åt middag..riktigt myste tillsammans. Sedan hem och var med varandra en stund innan det var dax för Kärleken att åka hem till sig och katterna. Men jisses vilken dålig natt jag hade i natt. Somnade så jäkla sent på natten..det var så tomt i sängen....ingen som låg där som jag kunde få hålla om och somna mot till ljudet av Kärlekens andningar...det är inte roligt att bo själv. Längtar tills jag får en sambo. Nej nu måste jag rappa på. Sminket ska på, pärmen med tapetprover ska lämnas åter. Ska på jobbet och kopiera papper som både chefen och FK ska ha. Borde ha städat men får göra det sen då Trollet kommit hem. Ska även ta ut sopor då och det blir ju roligt för Trollet för då får hon chans att cykla som hon längtat efter hela vintern. I morgon tisdag är vi bortbjudna på mat, sen ska vi få låna en bil i ca en vecka...på fredag blir det en Härnösandstripp, en helg fylld med en massa saker som ska göras, folk som ska hälsas på osv..för er som inte bor i eran hemstad förstår vad det brukar innebära att "komma hem". Nä fullt upp idag som sagt, ta hand om er. Kram!

1 kommentar:

Fangoria sa...

Skönt att du är sjukskriven helt nu, och vilken härlig helg ni verkar haft ändå. =)