tisdag 5 april 2011

Ledig tisdag med glass

Igår mitt över dagen kom bästaste Jenny upp och hälsade på. Vi gick på stan och shoppade lite, åkte sedan hem och sen fick hon och Kärleken träffas..vi lagade mat och tog det lugnt. I morse följde vi henne till bussen, sedan gick vi och strosa en stund på stan innan vi hade vårat sista rådgivningsmöte. Sedan tillbaka på stan och käkade..efterrätt vart min första mjukglass för året, men det är en sak man funderar över. Varför tar dom 4 kr extra för strössel? För det första så tar dom en liten sketen plastsked för att hä på strösslet på glassen, det blir inte heltäckt ens. Sen tar ju strösslet man får på glassen slut ganska fort, så det blir ju bara en massa vaniljglass kvar...Om dom ändå tar 4 kr utöver priset för glassen kan man då inte få strössel i en bägare på sidan av så man kan få hä på själv allt eftersom? En mjukglass i dagens läge går på mellan 20-26 kr..visst man får mycket glass, men för en sån stor summa så borde strösslet ingå då man ändå får så lite på den. Fast... det finns ett undantag i denna stad. Ica Kvantum! 15 kronor tar dom för sin mjukglass, Inkl strössel. Och från dom får man mycket mer glass plus att man kan få strössel på sidan av extra, antingen om man betalar en liten extra summa eller gratis beroende på vem som serverar en. Det händer inte på så många andra ställen kan jag säga. Me love Ica Kvantum :-D Kollade almanackan idag i mobilen och upptäckte en sak. Vilken fasa att det redan nästa vecka är dax för en Härnösandstripp. Bytardagen på Säbrå är snart här..då ska shoppas barnkläder av alla de slag och bebis-grejor. Ska låna en bil och ta med min lilla familj ner. Idag är väl tanken att jag ska försöka packa några lådor. Ska bara försöka att undvika att bära för tungt... vill ju inte förstöra mina arbetsmöjligheter. Hände en rolig sak idag.. vi gick ju och strosa på stan idag på förmiddagen Kärleken och jag och vi hamnade inne på Indiska, och jag tycker dom har helt underbara inredningsdetaljer.. då vart Kärleken sugen på att tapetsera om hemma hos oss och få en slags enhällig inredning. Vart paff, för bara för några veckor sedan var han så emot att tapetsera om i våran framtida gemensamma bostad, så idag gick han förbi vaktmästaren och ska sedan komma förbi mig efter att han pluggat och så ska vi sitta och titta igenom tapet-proverna. Sen kan vi bara hoppas på att det hinner bli gjort innan sommaren. Alltså det var en helt underbar dag idag..solen sken, jag gick i tröja och kofta. Jackan tog jag av mig för det vart lite varmt ändå..Vi satt på apberget och käkade, tittade på folket osv. Älskar våren... vi mår så bra på våren..otroligt många höggravida såg vi också..minst 7 st på en liten stund... April månad blir ju en babyboom...alternativt maj månad... Nej hörrni, nu är det dax att fortsätta här hemma. Måste försöka packa någon låda innan Kärleken kommer hit. Ta hand om er! Kram.

1 kommentar:

Fangoria sa...

HÄrligt att ni oxå har finväder...ska spana efter din fina mage på bytardagen! =) Fast det brukar vara så packat ju så man tittar bara typ nedåt, kan stå bredvid nån man känner utan att märka det...
Ja, jag har oxå problem med blogger ibland, med radbrytningarna, antingen blir mellanrummet jättestort eller inte alls, vet inte alls hur man får till det...