fredag 1 april 2011

Ensam helg + Aprilskämt

Ja idag är det då 1 april, har dock inte kollat i tidningen vad som är årets aprilskämt, men jag tänkte i förmiddags att jag skulle skänka nära och bekanta en tanke... Sms:et jag skickade löd som följer: "Fan... jag tror mitt vatten gick nu, mitt inne på Ica också :-s" Det var så skönt att få skratta lite då några personer faktiskt gick på det. Bästa reaktionen var ändå syrrans.. Love you sis! :-D Det blir för övrigt en ensam helg. Vi har kommit på kant med varandra Kärleken och jag för att han ikväll skulle umgås med 2 personer som jag långt ifrån vill att han ska umgås med, dom är inte bra för honom. Jag förbjöd honom inte, men vart sur och sa vad jag tyckte. Men gissa vem som fick skit?...jo jag, som vanligt, så då sa jag till honom att "om du ska umgås med dom 2 personerna så vill jag inte höra av dig på hela helgen, du vet vad jag tycker, du vet också vad du gjort för att minskat min tillit till dig...förstör inte det här nu". Försöker fokusera på en förlossning men det är svårt med hans beteende. Jag förbjuder inte honom att umgås med sina kompisar...han säger att jag kan lita på honom... Men då jag vet vad det är för kompisar, då jag vet hur sårad jag vart den där lördagen i Januari då han släppte en bomb, och hur sårad jag vart några dagar efteråt då jag faktiskt ville att han skulle göra en sak och hur han då nervärderade mig..så vet jag att han aldrig kommer ta det på allvar. Han behandlar hela den här grejen som en tonåring och så lättsamt. Känns ofta som om jag står där medskäggetibrevlådan..attjagåterigenblirlurad...gång på gång...för jag verkar vara en sådan som är lättlurad...annars skulle han väl inte ha lyckats så många gånger som han faktiskt har gjort? Är så himla trött i ryggen nu... har slutat med ryggsäck på jobbet för jag får så krökt rygg nu.. Har börjat med gammalt-mosat-päron-ute-i-handväskan-väskan. Luktar inte hallontårta...men bästa alternativet. Så då kan jag jobba en vecka till. Min ena samordnare sa att hon inte trodde att jag kommer jobba nästa söndag. Hon tror att jag då har fått bebis...jag är skeptisk... fan också.. kom på att jag skulle behöva packa mer... kroppen är så trött... träligt och jobbigt att göra själv. Man måste ju lyfta en del lådor hit och dit..böja sig etc.. det är konstigt.. man är inte så vig längre :-O Fast denna graviditet så har jag inte rullat ut ur sängen varje morgon ännu, kan sätta mig rakt upp, fast jag tror att rullning är smidigare. Har ännu inte behövt gått på toa på nätterna.. fast får kissa en hel del på dagarna... fast de klart...jag går ju en del på dagarna plus att bullen ligger och trycker på blåsan så...ja man får välja sina vårdtagare att låna toa hos... Nä nu ska jag avsluta fredagsmyset med mitt underbara troll. Ta hand om er ikväll. Kram!

Inga kommentarer: