lördag 25 juni 2011

Trevlig kväll äntligen

Eller trevliga kvällar finns det ju, men det är oftast dom gånger vi åker bort som dom är som allra bäst. Det är konstigt det där, men det är sånna gånger som K är som allra underbarast, han är kärleksfull, visar gärna vad han känner för en också både verbalt och fysiskt. Han blir som en helt annan människa. Det är på besök hos folk (hos hans föräldrar för det är dit vi åker tillsammans) som hans mest underbaraste sidor kommer fram. Efter att han igår sa att vi glider ifrån varann så är det sånna gånger som vi åker bort som får våran kärlek att växa på nåt sätt. Fast det är klart att man vill att det alltid ska vara underbart mestadels men man får väl inte kräva för mycket antar jag. Vi vart hämtade av svärfar idag hela familjen och vi fick fika det första som hände då vi kom ut dit. Sen tog vi en promenad och matade höns, klappade katt, matade hästar, såg på kor på håll och plockade blommor. Trollet är snabb nu bara man vänder ryggen till, hon var på väg upp på stora vägen där bilarna kör så snabbt så G ropade i all hast åt henne att komma tillbaka. Jag är så rädd nu för tiden för hon tänker sig verkligen inte för och lyssnar allt mindre på mig då hon dagligen ska trotsa. Vill ju inte förlora min guldklimp för något i världen. Sedan då vi kom in gick vi och la oss en stund med Lovisa som var så trött medans Emilia gick in i andra andningen. Menyn bestod sedvanligt av 3rätters. Till förrätten dracks det nubbe vilket inte är min grej men okej för denna gång med ett halvt glas. Även folköl dracks det. Till middag vart det hemmagjort vin, som var otroligt gott måste jag säga. Dom kan dom. Sen vart det smarrig jordgubbs och rabarberpaj med glass till. Lyckad kväll. Vi fick skjuts tillbaka närmare 21tiden. Kändes skönt att komma från stan äntligen. Behövdes för våra själar. Nä nu ska jag i säng, dax för nattpasset. Nästa inlägg hoppas jag att Du Oskar läser, det kommer jag tillägna dig. Kram till er alla!

Inga kommentarer: