onsdag 7 mars 2012

Besök hos Asta,



Idag var det Onsdag igen. Vart en jobbig morgon.

Diamanten vaknade strax efter 5, hon fick välling och jag bytte blöja och sen trodde jag inte att hon skulle somna om, men det gjorde hon..När vi vaknar sen så dröjde det inte många minuter förrän KP.n kom strax efter 9,

Kl 10 skulle vi vara på BVC så det vart lite brottomt då det hände en olycka som fick tiden att gå snabbare än normalt.

Sen stressa iväg till bussen för att åka upp på NUS. Mitt första besök på ASTA-teamet var idag.

Kvart över 11.


ASTA-teamet ligger i de äldre delarna utav sjukhuset.

Tröga tunga dörrar, högt i tak.

Otroligt tyst, man skulle ha kunnat släppa en nål i slutet av korridoren och hört den, så tyst var det. Lirkar mig in mot väntrummet...På bordet ligger det en trave besöksböcker där man som besökare får chans att skriva ner tankar, rädslor, glädjeämnen - den befriande känslan över hjälpen de fått.

Liknande sorts böcker fanns också på Sexologiskt centrum.

Fast där skrev jag aldrig i den......det gjorde jag denna gång!


Efter en liten stund kommer Åsa som är min kontakt där.

En brunhårig, smal och tystgående kvinna.

Jag, rödhårig, kurvig och skognekande tjej, tillsammans genom en kortare tur av korridoren.


Besöket var 1½ timma långt där jag satt och svarade på frågor som hon hade i en bibba. Fick även med mig en bibba med mellan 200-250 frågor som jag ska svara på och skicka in.

På tisdag har dom ett möte arbetsgruppen på ASTA då ska dom bestämma om jag får behandling hos dom.


Känns lite som en Idoluttagning, går jag vidare eller inte? Mår jag tillräckligt dåligt mentalt efter övergreppen eller inte?

Så nästa vecka får jag svar om jag gick vidare eller ej.


Det var jobbigt idag då 2 olika dörrar öppnades.

Dörren till det förflutna, eller garagedörren i detta fall.

Och dörren till nutid med det strul som varit under förra året som fått mig att grubbla ganska mycket.

Men det är en start, så får vi hoppas att jag går vidare och får hjälpen som krävs för att jag ska kunna se framåt i en mer positiv anda.


Efter besöket köpte jag en kaffe på Kahl's på NUS.

Unnade mig en Latte Macchiato(min favorit) smaksatt med Noisette.

Smaken var bra, det tråkiga var väl att det var så ljummet, jag vill ha det riktigt hett, men man kan inte få allt.

Hade ju under morgonen inte hunnit med att äta frukost, så jag krängde en macka från Caféet.

Men på bussresan hem så mådde jag otroligt illa. Andra dagen i rad som jag mår illa, har inte varit så här känslig för illamående förut bara för att jag missar måltider. Har ju haft tider i mitt liv då jag kunnat gå hungrig i flera dagar i sträck, men aldrig något illamående.

Beror det på ålder?


Ja i morgon ska jag banne mig inte missa måltider.


Urk, har tvättstugan i morgon..trodde jag skulle kunna slippa denna vecka men tvättkorgen är onekligen full.


Nej hörrni, dax att lägga sig i sängen och svara på di där frågerna.


Ta hand om er!

Puss och kram.

Inga kommentarer: