måndag 5 mars 2012

Presentdag + skapande kväll

God kväll i stugan! Idag har vi haft
en presentköpardag. Trollet fyller 4 år i morgon!
Fatta, att hon har blivit så stor, och härligt trotsig.
Men hoppas verkligen att hon kommer få det roligt i morgon, känns konstigt att hon inte är hos mig och firar, men får detta år åka hem till hennes pappa och fira.

Ikväll Har jag skapat lite. Dels detta hjärta, dels tro hopp och kärlek där barnens namn ska stansas in fram över och till sist har jag skapat det halsband mitt troll ska få i morgon på sin dag. Hon älskar My little Pony och älvor, så jag hoppas hon kommer gilla denna älva.

Var med om en säregen grej på Ica Maxi idag. Funderade länge på om jag var paranoid, men både jag själv och min KP var ganska säker på att egentligen ingen av oss var paranoida.
Vi kommer in på Maxi och börjar på sminkavdelning (hey, vi är ju kvinnor), vi står där en stund och ska gå vidare mot barnkläderna och leta strumpbyxor till Trollet då ser vi 2 killar som står kring hårvårdsområdet. Dom pratar med varandra och titt som tätt kollar mot vårat håll. Vi tänkte inte så mycket på det först, men ju mer vi lade märke till att dom kollade mot oss desto mer fundersam vart ju vi. När vi stod och kollade på dom så kollade dom lägligt mot oss och log.
Vi funderade på varför. Vi diskuterade sinsemellan och fortsatte vandra runt där på Ica. Vi uppmärksammade att killarna vandrade runt också...lämpligt nog på samma områden som där vi var, och vi de tillfällen som dom vågade möta mina/våra blickar så log dom alltid, främst den sötare utav dom.

När vi stod på leksaksavdelningen så kom dom vandrande..inte riktigt tillsammans, men dom vandrade åt samma håll och vi tyckte inte att dom var särskilt diskreta då dom smög in bakom en hylla men man såg att deras huvuden stack upp.
Och sådär höll det på vart än vi var i butiken. Dom blickar som dom gav oss... det var något över dom.
Jag har ett visst förflutet, inget förflutet jag kanske är så stolt över men att det ev skulle vara därifrån som dom känner igen en...
Eller så är det som Åsa sa..att dom rekar..vilka kan man ficktjuva osv.


















































Och till sist...la ut denna bild på Facebook häromdagen...Vilken filmtitel tänker jag på?




...Dirty Dancing såklart.


Kram och god natt.





1 kommentar:

Fangoria sa...

Vilka fina smycken du gör, klart hon kommer gilla älvan! Och namnsmycken är så fint!
Läskigt med killarna, jag hade helt klart blivit paranoid och åkt hem direkt och låst dörren om mig! Gah. Har varit med om att bli förföljd av en kille tidigare och det är väldigt obehagligt.
Kramar!