fredag 24 oktober 2008

Ibland är killar väldigt komiska.

Jag har en väldigt speciell sambo.
Han kan inte sätta upp gardiner, se bild nedan:

Jag har inte upptäckt det förrän nu att han satt upp gardinen bak-och-fram.
Sen när han ska klä på dottern så blir det såhär:

Bodyn utanpå strumpbyxorna så att hon ser ut som en ballerina.

Sen så är det så att efter 3½ år ihop så har man börjat lära känna han riktigt bra kan man säga.

Så imorse då jag vaknade snuvig och rosslig så frågade han mig:
"Är du förkyld?"
"mmm" svarade jag.
Jag vågar inte säga mer, för så fort jag säger att jag är sjuk (jag är det väldigt sällan tack och lov)
eller att ja jag har en förkylning så dröjer det upp till som längst 2 dygn innan han kommer:
"Jag tror jag är sjuk *host*, *snörvel*, *harkla*".
Det slår ALDRIG fel. Jag lovar er.
I det här förhållandet får man aldrig vara sjuk ifred så att säga.
Väldigt ofta tror jag han är inbillningssjuk.
Väldigt ofta kan man höra:
"Nu har jag sånt där förkylnings-ont-i-halsen igen"
Nä så passa er för att bli sjuk i närheten utav han, för efter 12-48 timmar så är han mer sjuk än de som ligger inlagda på sjukhus!

Inga kommentarer: