onsdag 30 maj 2012

sopa

Blir så less på de som blir bortklemade hemma av sina föräldrar.
Har i nuläget ingen forskning i ryggen däremot år av egna erfarenheter istället.
Barn som blir bortklemade lär sig ju inte att ta ansvar. Om man hela tiden ursäktar deras beteende, sopar framför dom och att dom aldrig får veta när dom gjort fel Eller att man gång på gång ursäktar dennes beteende så lär dom sig aldrig Att ta ansvar för sig, sitt beteende eller att ta ansvar rent generellt över det som sker genom livet.
Dom finner alltid syndabockar att lägga över skulden på Då det antingen blir för jobbigt att måsta ta ansvaret för något man själv ställt till med, Eller för att dom tack vare deras egna föräldrars ivriga sopande Tror att dom slipper. "lägger jag bara över den här saken så slipper jag ta i tu med det, jag svär mig fri från allt." "Jag gör aldrig fel för det har jag fått lära mig..." Det bästa och sexigaste som finns är när folk tar ansvar.
Jag tar ansvar för att mina barn ska få den bästa uppväxten jag kan ge dom. Jag tar ansvar för mina blogginlägg, trots allt är det inlägg som kommer av mina upplevelser, mitt liv, mina funderingar!


Jag tar ansvar, gör du?

Inga kommentarer: