tisdag 15 maj 2012

Tappat sedan december + syprojekt



Tisdag idag.
Måste ju säga att då den började sisådär så undrade jag starkt på om den skulle fortsätta bra.
Vaknade i ett ryck då jag drömde en mardröm.
Tänk er en sådan här "cykel" av nåt slag som finns på vissa förskolor som dom susar runt i, bara det att denna hade en slags sidovagn, eller sidosäte och ser i drömmen att Trollet kör den medans Diamanten sitter breve. Ser hur dom kommer i superfart och kör in i ett sånt här litet hus som det brukar finnas på en förskola där alla leksaker och åkdon finns.
Ser tydligt hur diamanten åker ur lite ur sidosätet och hur hennes ansikte åker in i det lilla huset.
Hon svimmar av och jag lyfter upp henne i min famn och får inte liv i henne. Jag springer akut runt knuten på förskolan och då ser jag en av mina FBvänner David hur han står där med sin arbetsbil..jag skriker åt honom "Vi måste åka till sjukhuset, du måste skjutsa oss".

Jag avskyr att drömma om dom jag älskar, främst om dom skadas i drömmen, känns lite läskigt.

I alla fall, Diamanten vaknade i morse och jag plockar upp henne.
Går in i badrummet och tänker att jag nog ska väga mig då det var länge sedan.
Strax över 6 kg har jag gått ner sedan december!!
Morgonen vart så mycket bättre då.

6 kg!
1,8 kg kvar tills den vikt jag hade innan jag vart gravid med Diamanten.
Nu jäklar ska här kämpas!

Sedan firade jag resten av dagen med att springa/jogga 1,4km.
Fatta, det är mycket för mig, främst då jag inte sprungit i elljusspår på aplänge.
Första springturen utomhus och jag klarade av 1,4km i ett svep.

8.50 vart tiden, så nu har jag nåt att slå till nästa gång ;-)
Det var apjobbigt, men ändå skönt.
(Wordfeudar på bilden of course...)

Idag ringde jag och ändrade min röntgentid.
Hade fått tid i början på juni 19.10 på kvällen.
Hade jag bara haft ett barn så hade det funkat..men den veckan har jag två så då har jag ingen barnvakt så då var det dags för ombokning.
Komiskt nog fanns det tider i maj...
Så då ska jag på röntgen av knät i slutet av maj, samma dag som mitt ASTA-besök.

Denna tisdag känns det bra. Det är ju ingen ASTA denna torsdag då det är röd dag...så då är jag inte alls lika spänd som jag brukar vara...
Kanske i och för sig kan vara skönt att få "slappna" av i kroppen nån vecka.

Idag var det härligt väder så då hade vi en fantastisk stund ute i solen efter springturen med kaffe på filt medans diamanten sov sött i vagnen.
Satt på filten nära husväggen..kändes lyxigt.. och så fick man i sig lite D-vitamin också, sen får man hoppas att fräknarna kommer också.... ;-)
Har passat på att vara lite händig under kvällen också...

I måndags så började min morgon mindre bra.
Får väl skylla mig själv då jag glömt att flytta på dom, men vi skulle traska i väg till dagis och skulle då leta upp mina glasögon. Hittar dom inte...hittar dom till slut på fönsterbrädan.
Inte jag som lagt dom där...

Min diamant hade hittat dom före mig..så det vart en tur till optikern efter dagis.
Min optiker fanns inte kvar i stan längre, vart besviken.
Vem fan flyttar sin filial till Ånäset?
Det låg inne i Umeå centrum förut, fanns det inte lokaler eller vad?
Ånäset..!
Så då fick man gå till Synsam.
Kvinnan (det var en tjej) måste fått botox i hjärnan.
Hon hjälpte mig ju, och då bågarna inte var köpta där så varnade hon för att dom kunde gå sönder då hon skulle fixa till dom.
Men jag menar, om det hade varit glasögon från deras affär så skulle inte risken finnas då eller?

Hon var ju snäll och hjälpte mig, men jisses vad segt hon surra..och... ja botox i hjärnan..Var som om hon blåst ut det smarta och behållit allt det andra.
Men hon är säkert snäll...

Måste visa min lilla re-do som jag pysslade med i söndags.
Före:













Efter:

Före så hade den axelband som man knöt så knuten hamnade uppe på axlarna och jag avskyr sånna kläder.
Och varje axelband var ganska långa så när man väl knutit den så blir rosetten stor och tog mycket plats.
Sprättade, klippte och sydde.
Och Voila!
Ett snyggt svart linne som ger en timglasform.
Skönt plagg.


Hmm.. har nog inte så mycket mer att berätta.
Laddat ner 2 braiga appar, en push ups-app och som alla andra; runkeeper-appen.
Älskar runkeeper-appen. Den var helt fantastisk..den kommer jag använda väldigt ofta.

Nej hörrni....ha supersköna sista timmar denna tisdag....
Det ska jag försöka ha...ska lägga mig och wordfeuda lite...

Ta hand om er och varandra.
Kram!

Inga kommentarer: