onsdag 30 maj 2012

Stressad dag + positiva besked

Ja idag så var det då tisdag.
Strulig tisdag.
Eller den började rätt okej, när diamantens pappa kom så gick jag ut till elljusspåret och sprang..försökte springa så mycket som möjligt, men knäna sa ifrån lite mer denna gång (röntgen på torsdag morgon äntligen!)
men jag gick raskt då inte knäna inte ville springa om vi säger så.
Kändes okej, jag får vara nöjd över dagens runda.
Springer hem (sprang större av delen hem rätt okej) och hoppar in i duschen på en gång, fanns ingen tid att förlora.
Duscha, deodorera sig, lufttorka lite mer, blåsa håret så man fick till det snyggt :)
Sminka sig och sedan klä sig..
Då dök problem nummer 1 upp.
Vart är handväskan?

Det är väl ändå ingen sak som diamanten ( a k a tjuvaktiga skatan) orkat gömma undan..det var ju ändå en stor sak jämfört med de andra grejorna hon norpat åt sig..som fortfarande inte kommit till rätta gott folk.
Funderar ibland på om hon inte tryckt i sig den där hårborsten och kabeln..

Hur som helst, går igenom lägenheten med rask takt och känner sakta men säkert hur pulsen börjar stiga och hjärtat slå fortare...
Kollar alla rum minst 4 gånger och till slut är paniken ett faktum.
Jag är en sådan person att jag kan lätt förlägga vissa saker...glasögon och nycklar främst.
Till slut då paniken välkomnats i mitt huvud så kommer tårarna...
För då försökte jag minnas vad jag gjorde igår måndag..Jag mindes att jag, trollet, diamanten och KP gick i väg, jag mindes att handväskan följde med istället för skötväskan..
Men jag mindes Inte vart vi hade gått.
Lekparken?
Kan den ligga där?
Är den ens kvar i sånna fall?

Tårarna rann nedför kinden...stressen inträdde.
Det vart totalt blackout för mig, jag mindes ingenting, så jag går ut genom dörren och går mot KP.ns bil och sätter mig.
Och det första jag säger är " Jag hittar inte handväskan och jag minns inte vad vi gjorde igår!!"...
När jag blir så stressad så att jag glömmer saker, då vill jag inte riktigt vara mig själv.
Lite läskigt faktiskt att glömma nåt man inte borde glömma.
Hade inget av värde i den där handväskan, men det var själva grejen att den var förlagd nånstans och att inte minnas vart man faktiskt varit.

"Jag minns inte vad vi gjorde igår!!"..
Och Kp:n svarade "Vi var på öppna förskolan igår, tog du med dig den där ifrån?"
"Nej!"...hon körde dit, jag kände hur pulsen så sakta gick ner och kommer in på ÖF och frågar Bengt om dom hittat nån kvarglömd handväska..
"Den är på kontoret".
Då gick som luften ur en på nå vis.

Det har varit så otroligt mycket att tänka på dessa dagar så hjärnan får aldrig riktigt vila...
Man ska hela tiden tänka för fler än man själv.
Man ska fundera, oroa, älska, reda ut, gråta, funka och mycket mycket mer.
Man blir som lite lätt slut då.

Sen flöt resten av dagen på rätt okej.
När vi kom ner på stan och parkerade på KP.ns jobb så gick vi in dit och kopierade ett papper, jag fick en cappuccino medans hon fixade kopian..sedan tog vi oss till närmaste brevlåda...
Haha KP, nu hamnade du på bloggen på bild ;)
Hon postade ett för mig viktigt kuvert.
Det ska vara inne senast torsdag så det var som på håret kan man säga...
Nu håller jag tummarna på ett bra besked!

Sedan vandrade vi runt i diverse butiker..Vi började med en liten lunch.
Inte den bästa, men då vet man det till nästa gång..den var billig i alla fall.
Testade lite kläder..har upptäckt att otroligt många plagg ser jättefina ut på galgen, även färgen gul har blivit lite mer min färg i och med hårfärgen och mina pigmentförändringar.
Men det stora problemet jag har då jag testar kläder som ser så där fina ut på galgen är min byst...dom ryms inte i kläderna...lite drygt.
Tydligen ska man ha väldigt små bröst om man ska vara fin.
Sedan mot pärlstället så kp kunde införskaffa nya prylar och sedan efter att ha varit där så vart vi som sugna på nåt.
Det var inte jättevarmt idag, men min kp som har förton lager kläder på sig och jag som hade skinnjacka på mig så vart det otroligt varmt på pärlstället, luften stod som still.

Jag var sugen på nåt, men vad, vi gick till Café Göteborg och där tog jag mig en smoothie,
En med smak av banan och mango, små bitar av mango fanns där i och den var uppfriskande god..läskande på nåt sätt.
Och Café Göteborg är väldigt.. ja hur ska man beskriva det?
Deras uteservering är gudomlig varma dagar...
Saker och ting kanske kostar en del, men tro mig, man får otroligt mycket för pengarna.
Man kan inte bli annat än nöjd.

 Jo i förmiddags innan jag hoppade in i duschen så möttes jag av denna för mig glada nyhet.
Jag har 800 gr kvar till den vikt jag hade innan jag vart gravid.
Delmål 1 kan man säga.
Fortfarande mycket vikt, det dryga är ju att mycket av det som är på magen har funnits där redan innan jag jag vart gravid med nummer ett så jag tror personligen att det kommer bli omöjligt att träna bort...
Det finns en intressant grej med min våg som jag länge funderat över.
När man ställer sig på vågen så visar den alltid ett resultat först..som denna gång visade den 79.0, för att sedan stanna på 79.2.
Dvs den hoppar alltid upp 2 steg. Aldrig ett steg, utan alltid 2.
Flummig våg, men nästa gång jag är på bvc ska jag låna vågen som finns där och jämföra...
Men känner mig glad, för prick 2 veckor sen vägde jag 80.4 så 1 kg på 2 veckor är helt okej det med ;)
Nu kör vi vidare!!
Kämpa Bylund!!

Nej nu måste jag ta och hoppa i säng... Symaskinen har jävlats hela kvällen och la ner det innan jag vart arg och lyssnade på lite Hellström för att få slappna av....
Har ju blivit ett stort fan av vitkål så det vart det till middag idag medans diamanten fick en matlåda...
Gött är det..och billigt..köpte mer vitkål idag på kvääntum så nu har jag middag och lunch hela veckan.

Nä gå och sov nu hörrni så snack vi i morrn igen.

Kram och good najt!

Inga kommentarer: