fredag 21 maj 2010

Gräsänka för en helg

Jaha gott folk, en sådan vecka och sådan dag det varit.
Morgonen började med utvecklingssamtal på förskolan om hur det gått nu de senaste 9 månaderna för Emilia. Hon har ju utvecklats något enormt. En glad tjej som alltid vill vara där det händer.
Efter mötet så kommer jag dock lite sent till jobbet tack vare exet som surrade lite mycket...fick dock låna bilen för annars hade jag inte kommit fram alls i någon tid.
Hinner jobba 2 timmar så ringer Micke från förskolan, då har Emilia 39,2 i feber så han hade lagt henne i vagnen så hon skulle få sova så jag ordnade det sista och sen åkte jag dit och hämtade henne. Stackarn, helt slut var hon, väldigt nedstämd och låg. Tog henne till sin pappa som fick passa henne medans jag helghandlade.
Sen har vi varit inne i stort sett. Enbart ut på balkongen.
Men fick henne att sova en stund på eftermiddagen; trodde hon skulle bli svår att få att sova i nya sängen främst dagtid, men det gick riktigt bra. Jag gick ut på balkongen och la mig, somnade såklart. Vaknade strax innan 18, väckte dottern som inte ville vakna (hon trivs otroligt bra i sin nya säng). Sen roa henne till 20 då det var dax att sova igen. Hon är verkligen tacksam att ha.

Nu sover hon det lilla gostrollet och jag ska slumra till en film på tv:n.

Jag är ju gräsänka denna helg. Är kattvakt åt Totte..sägs att han ska vara svart, men ser han mer som brun. Kammade han på eftermiddagen så det inte ska bli så mycket inomhus istället. Men han är speciell Totte, han är go och så, han har inga problem med Emilia, men i stort sett hela eftermiddagen så har han varit ute på balkongen. Hemma hos Kristoffer så kan ju han släppa ut honom ett tag..hos mig så kan jag bara släppa ut han på balkongen, så hela eftermiddan har han legat där...jaja bara han trivs och mår bra.
Kristoffer är i Italien hela helgen, åkte i morse 6.30...väldigt tomt är det...men hoppas på att helgen går väldigt fort så att jag snart får träffa min älskling igen. Saknar han så otroligt mycket. *suck*.... jobbigt att vara förälskad. Har suttit under kvällen och rensat ut en massa kort ur datorn, dubbletter och suddiga kort..bland annat.

Så här vart det efter första natten i nya sängen för lilltösen...

















Nä hörrni, nu blir det till att lägga sig... sov gott..kram kram.

Inga kommentarer: