torsdag 6 maj 2010

Hejsan hoppsan

En sådan helg underbar vecka. Okej den är inte slut än, men den har varit oerhört bra hittills.
Emilia har inte trotsat nämnvärt mycket..riktigt härligt.
Jag och Kristoffer har kommit varandra vääääldigt nära varandra.
Allt känns så jäkla bra. Vilken oerhört stor kärlek vi har.
Han har tagit mitt hjärta med storm, totalt!

Igår var mysigaste dagen på länge. Jag had ejobbat och kommit hem från banken (fick lån så nu har jag inget bundet rent ekonomiskt sett med mitt ex) , hämtade Emilia och när jag höll på att bada henne så skulle jag hämta något ute i hallen (rockmusiken stod på högt så vi hade en riktigt rolig stund jag och Emilia), helt plötsligt så står Kristoffer bara där. Han hade saknat oss så mycket så han hade åkt direkt ifrån jobbet till oss, vi hade inte ens pratat om det så jag vart riktigt förvånad. Men älskar då han är spontan. Mera sånt ;-)

Han och Emilia har fått en oerhört fin kontakt. Han har lämnat ett stort avtryck i både mitt och Emilias hjärta. Vi älskar honom oerhört mycket.

Vet ni, det känns så underbart att få vara lycklig igen. Att det äntligen börjar vända.

I morgon ska jag låna exets bil och så ska vi ta oss ner till Härnösand för att inte bara vara på IKEA utan även för att träffa vänner och släkt. Det var ju vid jul senast och Emilia har ju växt en del sedan dess kan jag ju säga-
Kristoffer ser fram emot denna tripp, han ska ju få träffa svärmor för första gången :-D och jag kan säga att jag nu börjar bli nervös.

På ikea finnes denna lista:
¤ Växasäng och madrass till Emilia (hon ska lära sig nu att sova i riktig säng)
¤ Har hittat en mysig sängram i trä som jag vill köpa
¤ En ny bäddmadrass då den gamla är så sunkig
¤ Ett vardagsrumsbord
¤ (Om jobb-Carro får bestämma) En hel ikea-kasse med värmeljus
bla dessa grejor.

Sen så ska det bli pengar till en symaskin. Jag kan ju inte ta med saker ner till morsan hela tiden, då hinner man inte göra annat snart.

I måndags så var jag tvungen att göra något för att inte få Emilia att tappa intresset för mat. Så jag gjorde broccolipannkaka. Hon vräkte i sig..

Nej hörrni, nu ska jag packa väskan för i morgon så det är klart. Ska även hänga tvätt.

Krama varandra i trafiken!

Inga kommentarer: