måndag 17 maj 2010

Helgen rent allmänt

Hej hopp i det gröna, ja nu har våren kopplat greppet och nu är det verkligen grönt och vackert ute.
Hela helgen så har vi suttit och käkat ute på balkongen, frukost som middag. Helt underbart har det vart, oavsett om det regnat eller varit skinande sol så har det varit så pass varmt att balkongen varit ett måste.

Förra veckan har lunkat på i sin takt. Vi hade egentligen planerat att gå ut och käka och gå på bio, men det vart inget utav det.
Fredagen vart en lugn hemmakväll.
På lördagen så åkte vi efter frukost på Ersboda och handlade. Hittade bland annat en hallmatta och 2 st söta ljusstakar. Men även denna:

Den ska Emilia få ha på V och P's bröllop i Augusti. Hon kommer bli sockersöt såklart.

Vi kom hem på lördag kväll, då hade vi dessutom inhandlat ett bord till min balkong. Vi gjorde våfflor och käkade ute på balkongen. När klockan var strax efter 20 så fick jag ett ryck och så föreslog jag att vi skulle åka ner på stan och kolla läget. Jag bytte om och vi for. Drack 2 öl var på Lottas...sedan vart det krisburgare på donken för att sedan ta nattbussen hem. Vi hade riktigt roligt ute han och jag.

Söndagen kom,... kände mig låg hela den dagen. Till eftermiddan då vi kom oss ut på en promenad. Riktigt härligt, men varmt, men jag vart piggare i humöret.
Kristoffer ringde sitt första samtal till sin mamma som han inte pratat med riktigt på flera år.
Men han säger själv att jag får han att göra saker han aldrig skulle gjort annars, tänker på saker som han inte skulle tänkt på osv. Så det är ju skönt att man har någon positiv inverkan på någon.
Så han berättade för henne att han träffat en tjej, och det vart hon väldigt glad över, av privata skäl så har han inte haft ett förhållande på bra länge så hon vart glad över att han var lycklig. Så senare i veckan ska jag få träffa henne för första gången. Emilia ska med också. Är ju jämn vecka nu så jag ska alldeles strax gå och hämta hem henne.
Tro vad vi ska äta idag då? Kommer dock bli väldigt tomt utan Kristoffer.... Hon får nöja sig med mig denna gång...kanske går lika bra ;-p

Ta hand om er nu, ska hämta Emilia nu.
Kraam!

Inga kommentarer: