onsdag 12 maj 2010

Min kärlek



I måndags så tog vi en sen kvällspromenad... vi hamnade nere vid Äventyrslekplatsen.

Vi står och tittar ut mot vattnet och håller om varandra då han plötsligt tittar på mig, tar sin hand och vänder mitt ansikte emot hans, tittar djupt in i mina ögon och säger "Om du blir gravid igen...så vill jag inte att du gör en abort."


"Känner du dig verkligen redo för ett barn då?" stammar jag fram.


"Den här tiden med dig har fått mig att vilja saker jag tidigare inte viljat eller tänkt på, jag är redo. Emilia har också gjort det lätt för mig att även vilja det, hon är underbar." säger han sedan med säkerhet i rösten.


Sedan ler han och kysser mig.

Men jag tänker som så.. blir det så blir det.


Nu ska här sovas..igen. sover så fort jag kommer hem från jobbet, somnar nästan sittandes på bussen dessutom. Skulle ha åkt på stan idag efter jobbet och köpt symaskin men höll på att somna sittandes på bussen även idag så jag åkte hem och la mig invirad i filten på balkongen. Efter en stund vart det lite kyligt så jag la mig på sängen istället, vaknade strax efter 20 !! orkar inte baka ikväll, får bli i morgon istället.


Jo förresten, dom ringde från IKEA idag, på tisdag kommer min nya säng :-D
Även då som jag får hämta ut träribborna till Emilias säng, så till veckan får jag montera och skruva en hel del.. lovely, jag längtar... bara soffan kvar nu då....

Mina lösa skruvar kom igår. Beställde dom på IKEA i lördags och dom kom igår, nu kan jag sälja gamla sängen... allt flyter på nu.


Kram till er.

1 kommentar:

Zandra sa...

Vad glad jag blir för er skull!

:D:D:D