onsdag 26 januari 2011

Glukoskontroll

Igår var jag på VC för glukoskontroll.
Hade vart fastande från måndagkväll.

Fastevärdet var 5,2.
Slutresultatet vart efter 2 timmar och 2 dl smaksatt glukos: 6,8.
Kanon!

Det är ju också en sak som jag alltid blir så fundersam över, varför ska man som kvinna inte få prata om det som man upplevt som bra?

Som igår tex, två kvinnor till hade tagit glukostjotafräsen. Och jag sa det att det inte var så farligt för det var ju smaksatt nu mot för tidigare..dessutom bara 2 dl. (i och för sig var det bara 2dl 2007 då jag väntade Emilia, dock inte smaksatt, men tyckte inte att det var så farligt ändå)..
Då fick jag kritik för att jag inte tyckte det var hemskt att dricka det.

Då jag hade fött Emilia 2008 så hade jag en bra förlossning, 5 timmar tog det allt som allt, tog bara sterila kvaddlar för Lustgasen vart jag så illamående utav så den gav jag upp ganska direkt. Tog inte EDA eller något annat trots att BM propsade på att jag borde ta det.
Jag hade en bra förlossning där jag öppnades fort, hon kom ut på 30 minuter och behövde sys 2-4 stygn bara.
Då jag var med att diskuterade detta i ett forum fick jag massiv kritik för att jag upplevde min förlossning som så lätt.
Varför är det så att en förlossning SKA göra ont, varför SKA glukostjotafräsen smaka äckligt?
Varför SKA allt överdrivas?

Ursäkta mig om min första förlossning var smidig. Ursäkta att det tog bara 5 timmar medans det tog kanske fler timmar för de andra.

Många människor som man hör sitta prata om hur rädd dom är för att föda barn osv, varför ska dom bara få höra skräckexemplen?
Även dom som påstås haft skräckförlossningar har ju fött barn igen...kanske inte var så hemska ändå?

Jag använde mig utav fåtalet Sterila Kvaddlar och fokuserade på min andning..att djupandas och fokusera på målet, precis som min BM sagt, och det funkade.

Kort och gått, varför ska bara det dåliga höras?
Varför får man kritik för att ha haft det bra..självklart är en förlossning individuell, men vi som haft bra förlossningar är väl inte sämre människor för det?

Nej hörrni, gaska upp er.
Allting blir bra i slutändan ändå.


Nej nu ska jag hem och fixa lite med räkningar som ska dras i morrn.
Ta hand om er.
Kram!

Inga kommentarer: