tisdag 11 januari 2011

Sjukskriven

Jahaja, då har jag varit hos Dr Senap :) på eftermiddagen, fick en akuttid.
Är nu sjukskriven 25% i ca en månad från och med i morgon.
Så nu är det massa papper som skall skickas in till "härliga" försäkringskassan, som jag har längtat...NOT!
Pengarna från försäkringakassan kommer väl anlända lagomt till då bebisen är säkert 2 månader eller något sådant.

Så chefen fick kopior på papperna och skulle gå upp och ändra det nylagda schemat.
Har jag tur så räcker det med Citodonet och ett sånt här bälte över höfterna sedan (man lever ju på hoppet).. jag jobbade till v 36 med Emilia i magen, jag tänker inte vika mig under det; om inte min kropp säger ifrån alldeles förstås.
Min arbetsplats är ganska lämplig men samtidigt olämplig. Olämplig på så sätt att det är ett vårdjobb, lämplig att det är väldigt få tunga lyft. Så vi får se hur det går.

Kruxet är att det där bältet inte hjälpte då jag väntade Emilia, så jag har inga förhoppningar på att det kommer hjälpa denna gång heller.
Träffade en kollega på apoteket innan som sa det "gråt, gråt som du aldrig gråtit förut, du ska vara heltidssjukskriven, annars slår jag dig i huvudet med en gummiklubba så du får gråta:)".

Doktorn ville sjukskriva mig 50%, men jag själv (dumt eller ej) bad om 25% enbart för jag älskar mitt jobb, det är det mest sociala jag har just nu + underbara kollegor och underbara vårdtagare.
Vi får se hur det går.

Nej nu ska jag ner på stan och köpa bok.
Ta hand om er.
Kram

Inga kommentarer: