söndag 9 januari 2011

Helgen är över

Och snart är det tillbaka till vardagen igen.
Lillfröken har det varit full fart på som vanligt.
Många roliga uttryck som flugit fram.
Hon har börjat mycket med uttrycket "Kommer sssnart".

Idag sa hon flera gånger "älskar dig"..hon värmer min själ den lilla dockan.
Idag blir det ugnspannkaka. Ska försöka få ner lite blåbär i det hela också.
Ikväll åker tösen till sin pappa redan.
Det har varit 2 intensiva veckor. Hoppas hon får det lugnt och skönt nu en stund, eller snarare får det hon gör då jag är så trött och inte kan aktivera henne som jag borde. Jag somnar var som helst nu. Senast idag i liggande läge..på golvet samtidigt som hon hade tebjudning.
Känner mig så orättvis som inte kan aktivera henne ordentligt nu.
Men ni som har minst 2 barn, hur lyckas ni aktivera det blivande syskonet då ni var trötta?
Eller var ni ständigt alerta trots graviditetens vedemödor?

Har ju snittat och bytt vatten på rosorna Kärleken fick i torsdags. Aldrig varit med om blommor som suger åt sig så mycket vatten. På buketter byter jag alltid vatten och snittar varje dag, men aldrig sett någon dricka vatten så pass. Men men, de är fortfarande vackra :-D

Nej nu ska jag börja med maten.
Ta hand om er!
Kram

Inga kommentarer: