söndag 9 november 2008

Appropå julen

Hittade dessa, så jag stjäl dom istället ;-)

1) Har ni någon tradition var ni firar julafton?
* Nja jag har infört (vilket min sambo tycker är bra och rättvist) att vi varannat år firar jul med min släkt och varannat år med hans släkt. Tyvärr så uppskattas det inte utav mina föräldrar. Men det är en annan historia.

2) Vad tror ni blir årets julklapp?
* Brukar bli nåt värdelöst. Bibeln ett år, tv ett annat bara för att folk ska köpa. Jag tror starkt på att årets julklapp blir: Knipkulor. - A girl's best friend.

3) Om ni börjat köpa julklappar; vilken är det bästa ni köpt/som någon blir gladast för?
* Oj svår fråga. Min syster blev glad för snöskyffeln dom fick förra året, men dom kanske mest blev glada för inslagningen som dom desperat försökte få upp (mycket tejp blev det).
Annars filmen min brorson fick förra året var också en hit.

4) När kommer tomten till er?
* Nja..han kom förra året vid 19tiden. Nykter var han också (annat mot för tomten då jag växte upp, han fick en nubbe hos varje person han var till innan oss, så han var full då han kom till oss som sista familj).

5) Är Kalle Anka kl 15 ett "nödvändigt ont" eller ett "tjoho, nu ska jag se på Kalle" eller du ser det inte alls?
* Det är tradtion. Det är så här att jag oftast jobbat på julen, antingen så man hinner se första halvan eller andra halvan, så Kalle är viktigt för mig de jular jag är ledig.

6) Den yngsta du köper julklapp till, vad får han/hon?
* Oj det blir nog till min dotter antar jag, hon får kläder och leksaker och barnböcker.

7) Och den äldsta, vad får han/hon?
* Nja det blir väl Pappa kanske som får badskum format till en kvinnokropp i bikini.

8) Vad önskar du dig riktigt riktigt mycket i år?
* Att mina föräldrar växer på sig och inte ger mig skit för att ingen av de andra barnen är hemma i år.

9) Tror du att du får det?
* Nej, pikarna kom redan i september

10) Hur ser julafton ut hos er i år?
*Jag är inte säker, men tror den blir hos Birgit med hela Tobbas släkt.

Inga kommentarer: