måndag 24 november 2008

En vecka i Härnösand

Ja då är man hemma i Umeå igen.
Fick en överraskning då jag kom hem, T hade köpt ett nytt matsalsbord (blocket) med 6 stolar till. Större var det och det behövde vi, men blev överraskad för han brukar ju berätta om han köpt nåt.

Första gången jag var ner nu hade jag inte ett dugg att göra.
Inget planerat förutom Panduro.

Mamma gjorde "lite" pepparkaksdeg till Johanna och mig för morgondagens bak.
Det är julpyntat hemma (relativt)
Sen har vi en tävling med grannen om pepparkakshusgörning. (Eller vad man kallar det)


Nu snöar det ute..fint så fint.

Sitter fortfarande och häpnas över Annas storhandel... där kan man verkligen kalla henne för storhandlarnas mästare... jisses.
Efter 2 timmar kom hon hem med halva affärn :-)

nej om man kanske ska göra lite nytta tro...
Bak imorrn då med Johanna och Erik..eller varken Erik eller Emilia lär väl baka särskilt mycket..och med tanke på hur aktiva dom är så lär knappast vi få baka så mycket heller *haha*.

Sen måste vi handla en del imorrn, käk till oss och käk till tösen...

nä nu ska jag ta och tvätta lite...ciao

p.s:
Jo ska försöka göra en lista på saker jag måste ha gjort innan jag fyller 30, löjligt kanske tycker vissa (i know who you are) men det är väl ett sätt för mig att verkligen göra saker som man aldrig kommer göra annars.

Glöm inte: Idag är det prick en månad kvar till julafton...och 16 dagar till min födelsedag då jag äntligen blir yngre ;-)

d.s

Inga kommentarer: