onsdag 12 november 2008

Pensionärer ska inte köra bil.

Bara under gårdagen då jag skulle ta mig från Tomtebo till Umedalen för babysången så är jag med om följande:
1. Pensionärer ska inte köra bil. Jag förstår inte hur dom tänker som,
2. När det lyser grönt på en stolpe då betyder det att man får köra, inte att man ska stanna!
3. När man svänger vänster så ska man INTE ligga i höger fil och svänga, det är cyklister som får göra det, INTE billister.
4. Står det på en skylt 50 eller 70 så betyder det att det är högsta rekommenderade hastigheten. Inte 20 eller 30. Okej folk får köra hur fort eller sakta dom vill. Men man kör inte 30 på 70 väg!
Jag vill gärna komma fram idag, inte imorgon.
5. I en rondell så kör man med körriktningen inte mot den!
6. Och tutar man på dig.. så betyder det att du gör något som jag anser vara förknippat med fara, inte att jag vill hejja på dig!



Så då fick jag ur mig dom aggressionerna.
Igår så var jag på babysången med Johanna, hade jätteskoj och vi har planerat in en bakdag om knappt 2 veckor. Ska vara hos henne i deras jätte-stora härliga kök och baka.
Sen igår kväll så lirade vi Guitar Hero, självklart EFTER Desperate Houswives. When else?

Gick sådär, hade laddat hela eftermiddan med låtar från Guitar Hero 3 på datorn.
Men jag klådde Tobba i alla fall, Anders regerade och Anna på en god andra plats. Men trea är inte fy skam ska jag säga, främst inte då man har så kul.
Hade hoppats på att få börja träna idag ju, men då kommer Tobba hem redan strax innan 11, och säger att det var så lite att göra på jobbet (?!?!) Kan hända att han kom hem pga missuppfattningen som jag kallar det för som hände i natt? jag vet inte.
Hur som helst, vanligtvis skulle han ha slutat 17. Men nu blir det ju ingen träning för då ska han sova, och sen ska han väl som vanligt ut och jobba längre, för det är ju så himla mycket mer att göra på kvällen...bla bla bla.
Orkar knappt lyssna på hälften nu mer. Hela tiden är det prat om taxi.
Men en sak som är positiv är att han i år ; för första gången på hur många år som helst, fått fridag på julafton, det ni. Det händer inte i vanliga fal,, vanligtvis får han leja bort, eller som oftast låta bilen stå. Men nu fick han fridag.
Jobbar dock juldan,men ändå.

Gud jag vill vinna pengar så jag slipper känna pressen över att måste börja jobba.
Känner ingen motivation för det nu.
Måste.. men känner verkligen inte för det.
Det konstiga är att Tobba är ute och jobbar hur mycket som helst, men vart tar pengarna vägen?
Han klagar jämt på lite pengar...måste se över det där.
Det tragisak är ju att han vägrar ta emot hjälp eller att ens fråga om den.
Han vill inte ens kolla upp möjligheten till skuldsanering,
vill inte erkänna att han jobbar för mycket, vill knappt anställa nån för halvtid.
Nej usch vilken gnäll-blogg detta blev nu då...

nä nu ska jag ta och göra nåt vettigt, stryka eller nåt. *suck*

Inga kommentarer: