lördag 29 november 2008


Ja då var det igång, pepparkakshuset 2008!
Har en tävling med grannarna.
Som ni ser på bilden ovan så stöttar jag upp med schampo-flaskor, och vanligt lim.

När jag skulle resa upp det så föll det, så det slutade med att jag fick ta sekund-lim, och för er som vet vad det är så är det J**ligt starkt och fastnar på en minut.


En timme senare så stod det där. Bara skorstenen som väntar på att få komma på plats, men det blir imorgon.
Kruxet bara... märkte idag då jag höll på vilket otroligt guldfiskminne jag har.
Jag vet att sekundlim fäster så förbannat, men glömde ändå bort mig då jag fick det på fingrarna.
Ett finger höll jag inte på att få ut över huvud taget.
Efter mycket smärta och pinsettpillande så kom jag på lösningen för att få bort limmet på 6 av 10 fingrar.
Nagelfil!
Filade fingrarna så nu känns det bra igen.

Idag har vi varit på stan och köpt lite julklappar.
Läs= LITE.
Vet ni hur svårt det är. Problem: 3 killar.
Felix, Oscar och Alex.
Hur kul är det att bli släktingen som bara ger mjuka paket?
Nä måste hitta på nåt radikalt åt Felix och Alex.

Passade även på att köpa (då jag äntligen hittade):
Benvärmare!
Dom var billig också så jag köpte 2 par.
Håll i er, Ett par på benen och ett par på överarmarna (fryser så förbannat där)
Så nån bild får ni inte se, så roligt ska ni inte få det ;-)

Nä nu ska vi gå och lägga oss, imorrn kväll kommer
Björn och Erica. Nya bekantskaper.
Vi hade tänkt förlora i våra parspel, och det är inte så svårt, för vi verkar inte känna
varandra alls, fast att vi kanske varit ihop längst eller så. Då vi spelade mot Robert och Anders för ett par år sedan så fet-loosa vi. Vi fick väl 12 poäng (och då hade vi tur) och dom vann ju storartat på över 30!
Trodde vi skulle ha chans mot Anders och Anna för vi har ju känt varandra längre än vad dom har... hahahaha hur dum var vi egentligen? fet-loosa där också.
Skulle vara så kul om vi kunde hitta kabeln till gamecuben så jag kunde få vinna över folk i MarioCart i alla fall.


Natti natti you blogglovers out there!

Inga kommentarer: