söndag 20 december 2009

Fjärde advent redan

Redan och redan förresten, fjärde advent är ju snart över. Det är snart 3 dagar kvar till jul. Så hemskt. Blir så stressigt sista dagarna. Det kan till och med gå och helvete rent ut sagt.

Drömde om pappa i natt. Det kändes så verkligt. Första riktiga drömmen om honom sedan han dog. Kändes som om han var här.
Det var en skön känsla, men en stor känsla av saknad.

Hat hållt på att tvätta hela kvällen, var som dax då jag uppmärksammade hur dotterns klädförråd minskat drastiskt de senaste dagarna.
I morrn skulle jag ha jobbat mellan 13-16.30 men Helena ringde och fråga om jag kunde börja 7 och jobba till 18.. men det går dåligt då förskolan stänger 17 i morrn så det fick bli till 16.30 enbart, men långa dagar ändå och det gillar jag.. för jag älskar att jobba.
Det enda jag hoppas på är att inte behöva gå till exakt samma gubbar och gummor som jag fick göra heeela förra veckan.
Sen på tisdag då blir det skoj. Då ska jag vara hos en och samma farbror från 7 på morgonen till 16.30 på eftermiddan. Aldrig varit med om det förutom då jag suttit vak. Men nu ska det duschas och handlas, och lagas storkok och promeneras m.m. Men ändå tur att man har en rast på 1 timme där i mitten så man får chans att ladda energinivån.

Ja nä kanske man ska ta och lägga in all tvätt som är klar. Bädda rent måste jag också göra kom jag på.. hmm.. jaja bara att köra igång.
Kram till er alla på sista halvtimmen av fjärde advent!

Inga kommentarer: