torsdag 3 december 2009

Kärlek så ögat svider

Idag så var jag ledig.. så jag och Emilia var hemma och busade. Hon har blivit lite snorig så inge dagis än.
Så vad gjorde vi idag.. jo vi tog bilen och åkte över på mitt jobb *garv*... jag älskar mitt jobb så jag tänkte att dottern kan väl charma lös där.
Sitter där med dom som äter lunch och så börjar Emilia helt plötsligt peka på mina glasögon... hon menade på det att jag har glasögon men inte mina kollegor. Tillslut i all hast så får hon in fingret i ögat, mitt i prick.
Sedan dess har jag inte kunnat öppna mitt öga helt. Svider fortfarande. Hon gjorde det vid halv 1 så det är konstigt att det inte gått över än.
Ögat mår bäst då ögonlocket är stängt, men eftersom jag inte är trött så är det drygt att sitta med andra ögat öppet så jag funderade på om man skulle köra på Pirat-stilen i morrn. Men för att kunna göra det så krävs det att man kommer iväg på apoteket och handlar en ögonlapp. Men då händer det en rooooolig (ironi) grej.
Jo chauffören som skulle köra efter T hör inte av sig, så då ska han väl inte köra. Då fortsätter T. Vilket resulterar i att jag inte fått komma på apoteket och ej heller fått åka och handla. Affären stänger inte förrän 22. Men i alla fall. Det komiska i detta läge är... jag vet att jag säkert är schizo...men frågan är om inte T är det också. Ena dagen så säger han att han och B förra månaden körde in lite över 100000kr..vilket han var så nöjd med. Sen idag på telefonen så säger han att han fortsätter köra ikväll för det har gått dåligt för han i veckan. Det har gått 3 dagar på nya månaden. Han förväntar sig ibland som om allt ska bli bättre på så kort tid...?!?
Samma var ju alla diskussioner gällande vårat sk förhållande innan vi beslutade allt att vi måste kämpa för att få det bättre. Och så kunde det gå ett dygn och han kunde komma med kommentaren: Vårat förhållande har inte blivit bättre.
Men ursäkta.. ett dygn? Kan det blir bättre? och hur? med en knäpp med fingrarna?

Sen vette 17 om jag vill fira nån jäkla jul i år. Det är ju jul hos mamma i år. Men vi funderade på om man kanske inte ska fira jul just i lägenheten utan kanske någon annastans för att få komma ifrån lite. Men jag tänkte på faster B, men då visar det sig att hon ska vara hos sin dotter på jul. Och då jag pratar med syrran i telefonen så säger hon: "Ja men ska vi inte vara hos Carro?".
Mitt svar: Men måste vi alltid vara där?
Jag kanske kan käka lunch där eller så men vi är alltid hos dom så fort det är nåt. Jag vet att hon inte vill flänga runt på jul , det slipper hon, men jag vill inte vara där. Jag vill heller inte flänga runt för jag har också barn, så i sånna fall får jag bosätta mig i morsans lägenhet. Just det, jag måste kolla om jag kan sova hos brorsan en natt så jag slipper sova i bilen. Nä det skulle jag inte behöva vilket som, men i alla fall.
Tanken var då som sagt att jag skulle få chans att åka och handla. Och han är inte hemma än. Blir tokig. Som vanligt prioriteras annat.

I morrn är det hemskt nog fredag. Helg igen (typ). Ledig i morrn igen... kanske man ska baka och ge bort till pensionärerna. Hmm.. får fundera på vad jag ska baka bara.
Söndag blir det jobb - dag. På lördag funderar jag på att åka till Övik och möta upp Jenny där. Träffas och fika, kanske julshoppa lite, vem vet. Länge sen jag träffade henne också.

Vi får se... Nä nu ska jag ta och irritera mig en stund.
Kram till er!

Inga kommentarer: