måndag 14 december 2009

Nu faller snö

Nu faller det flingor från himmelen. Så fint, men dock för lite för att det kommer ligga kvar.. tror jag i alla fall.

Idag har jag jobbat till 12. Ganska skönt pass ändå. Fick precis veta att jag börjar redan 8 i morrn, från början skulle det vara 12-17. Men från kl 8 gör inget alls. Jobbar också till 17:30 i morrn, plus fredag kväll. Så det är bra med många dagar. Sen fick jag även klart idag att Emilia blir kvar hos sin mormor från julafton och under julhelgen till och börja med. Hon kommer sova i samma rum som sin mormor, kan vara bra så hon får sällskap. Behöver hon. Då får hon ju lyssna på en som snarkar igen :-D
Nä men det känns bra, för då kan jag maximera mig på jobbet den helgen. Tänk er själva, fredag-söndag (till och börja med) .. har sagt att jag kan arbeta 7-21.30 de tre dagarna. Älskar mitt jobb, och vill passa på att jobba så pass mycket att jag vet att det kommer gå bra i januari med allt vad det innebär. Är ju väldigt bra OB dessutom de dagarna.
Får ju storhelgstillägg redan från den 23:dje och framåt... bara bra.
Speciellt med tanke på allt som kommer.. adressändring, el-leverantör, internetleverantör, ändra på barn och omsorgsenheten att Emilia ska stå skriven på mig så blir förskoleavgiften lägre plus mycket mer.
Jag hoppas nu bara att tiden ska gå fort förbi på ett sätt, orkar inte med allt tjafs.

Nej nu ska jag fortsätta med mina åtaganden.

Kram till er!

Inga kommentarer: