tisdag 15 december 2009

När snön kom till byn


Jisses vilket väder det varit idag då. Snöat hela dagen och det gör d ännu.

Haft en jobbig dag idag. Mycket tårar. Men som tur är har man Jenny. Älskar dig vännen, tack för att du lyssnar. Vet inte annars vem jag ska prata med. Ingen som skulle förstå, eller ens vilja lyssna. Igår somnade jag gråtandes också. Ännu mer patetiskt. Ingen tröst ingenting.

Har handlat mer mjöl så här ska bakas STORA katter... vill baka dom igen för jag har bara en halv påse kvar av 80 st kattor!! Och då har jag inte ätit nå nämnvärt många.
Jobbar i morrn också. Slutar halv 6 på kvällen, sedan är det lilla julafton på jobbet, men får dock inte fira den i lugn och ro med mina underbara kollegor. Min älskade dotter ska vara med. Åh jag vill inte låta bitter, men det skulle ju vara kul om man kunde fått ha roligt i avslappnat tillstånd. Men sådan tur har jag ju aldrig, bara de gånger jag gått ut med jobbet, men samtidigt har ju krogen inte varit ett ställe att ta med barn på. Förstår ni vart jag försöker komma? Viktigt med jobb för vissa. Prioriteringar..eller hur var det som.




Just ja, måste slå in den julklappen som ska med på jobbet i morrn också. Ska även slutföra julkorten och skicka dom i morrn (bättre sent än aldrig). Ledig på torsdag som det ser ut nu. men det kan ju ändra sig fort.
Emilia var på förskolan första dagen idag på ett tag. Det hade gått bra, men har informerat delar av personalen om växtvärken som hon har, men sen måste alla få reda på att hon inte ska smörjas över huvudtaget under dagarna nu en tid framåt. Och det hon har där nere har verkligen ändrat sig åt det positiva hållet.

Nej nu ska här sovas. Kram till er.

Inga kommentarer: