fredag 4 december 2009

Läkaren på kk

Idag var jag till kk (kvinnokliniken) för jag skulle äntligen få kolla upp skiten som ingen läkare vågar ta ansvar för.

Alltså jag har under lång tid velat fått fram om jag har pco eller ej. Ingen har vågat bekräfta det än.
Idag fick jag tid hos Dr. Åse. Hon tittade länge och väl, hon klämde och kände, hennes läkarstuderande klämde och kände. Till slut kom överläkaren Lennart (lelle) in. Han tittade med ultraljudet, klämde och kände.
Och kunde säga att han inte kunde påstå att jag hade pco, inte med säkerhet i alla fall. Jag hade vissa tendenser till det, men att det var större chans att jag INTE hade det.
Det jag fick se på mitt ultraljud var en stor ägglossningsblåsa. Åse hade också sagt att min slemhinna såg väldigt fin och tunn ut. Vilket betyder att jag haft mens nyligen. Så då var det mens jag hade förra veckan ändå. Skönt att veta.
Och det hon och Lelle sa om ägglossningsblåsan (cystan)... förstår ni vad det innebär?
Tydligen kan jag få ägglossning :-O
Jag vart så fundersam. Dom sa det att det kunde bero på min viktnedgång. Och att det kanske är därför som jag troligtvis INTE har pco,
Men fick lämna hormonprover. Alltså stick i armen. Så innan jul så ska jag få svar på proverna om det är pco eller ej. Överläkaren Lelle tog på sig detta personligen och skulle ringa innan jul. Så nu kan jag bara vänta.

Inga kommentarer: