torsdag 17 december 2009

Torsdagsledig


Idag är det torsdag, jag är ledig. Morgonen började inte så bra..förstås.

T ska gå in och väcka Emilia för att hon ska ta sig till förskolan. När han kommer in så ser han konstiga fläckar först under hennes ansikte.. men då han lyfter på henne så är det stora fläckar under hela henne. Stackarn hade kräkts. Och vi vet inte om hon var vaken då hon så att säga gjorde det för vi har inte hört av henne på hela natten. Tvärduscha henne i morse. Hon är inte magsjuk, men däremot så åt hon en liten liten liten bit friterad kyckling igår då vi var på julfesten hon och jag, Den var verkligen liten, tro mig, men tydligen tillräcklig för stackars henne. Dum jag känner mig. Hur som helst så vart hon missnöjd över duschen.. men sedan vart det mys i soffan medans hon åt välling så smörjde jag in henne och så såg vi på barntv samtidigt. Då mådde hon som bäst. Lilltösen min.

Ska snart åka och hämta hem henne. Idag då man vakna så visade tempen på minus 18. Då kan jag säga att jag var glad över att jag var ledig. I morrn ska jag jobba kväll, men börjar kl 13 istället för 16. Mer timmar och mer glädje i Januari med andra ord.
Har då tvättat hela förmiddagen. Och har även bakat snoddas, kramforskaka eller kalla det vad ni vill.
Lätthet: 5, snabbt att göra, lätt recept att följa.
Smak: 5. Man kanske inte känner av kaffesmaken så mycket, men det blandat med cocos är obeskrivligt.
Utseende: 4. Trots att brandlarmet började gå så vart det några få mörka fläckar här och var, men smakar detsamma ändå. Så dom ska på dagis hade jag tänkt, till personalen. Bakade till förra förskolan också så varför förändra sig?
Nej nu ska jag gå och kolla posten... ha en bra dag och kram till er.

Inga kommentarer: