onsdag 6 januari 2010

Hoj hoj


Ja jag vet, ger ju folk ett gott skratt i alla fall, efter att jag varit på jobbet idag och hälsat på så då jag senare går runt inne på Maxi så ringer världens bästa Pia och sjunger "Sjörövarfabbe"..tacksamt :-P Det ska jag nog komma ihåg.
Jag har med största sannolikhet fått en ögoninflammation. Orsakad pga kalla vindar (blåste en del igår då det började).
Nej det gör inte ont, men det kliar så förbannat, hade helst velat sitta med en rotborste och bara känna hur skönt det hade varit...i början, men rent realistiskt så funkar inte det..
Men pensionärerna kommer ju bli fundersam. Jobbar dag i morrn till 16 och på fredag jobbar jag 7.30-21.30 (hur desperat är man inte för att ha anledning att komma utomhus på kvällstid ur lägenheten?).
Men det får gå, jag brukar ju ligga och vila på mina raster så huvudvärken kan ju släppa mellan gångerna. Kan ju inte använda mina glasögon så huvudet blir trött fort.

Men då jag går runt där på Maxi och börjar närma mig kassorna så utspelar sig följande:


Ungen: Mamma, titta en pirat. EN PIRAT EN PIRAT.

Mamman: sch...!

Ungen: Men titta då.. det är en pirat.

Mamman: ssssch....!

Ungen: en pirat en pirat, titta då!!

Mamman (något generad): Sssch nu räcker det, ta på dig jackan.
Medans mamman tar på ungen jackan så passade jag på att smita till en annan hylla...

Tack T förresten för att jag fick pengar till handlingen.. det uppskattades den hjälpen verkligen.
Har inte orkat göra så mycket annat idag faktiskt.
Ska väl försöka packa sedan en-två lådor.
Har läst lite bloggar nu innan jag råkade somna framför datorn. Tragiskt då jag hade kommenterat ett inlägg och personen inte vågade låta kommentaren stå kvar. Men vissa vill helt enkelt inte veta av sanningen.
Nej nu ska jag gå och fixa käk till dottern..

Kram till er.

Inga kommentarer: