söndag 7 februari 2010

Blev det lite mycket?

Nja jag tror det, har idag jobbat 7 dagar i sträck á 55,25 timmar. Man är lite mör. Har sedan jag flyttade in i denna lägenhet tappat all... eh.. jag har kommit i obalans. Somnar sent på kvällarna, främst de kvällar jag alltid jobbar morgon dagen efter. Så det är ett äventyr att varje dag ta sig till jobbet... i tid. Sa på jobbet idag att jag funderade på att om man kunde lägga in på någons schema att " Ringa Tina och se så hon har vaknat." Dom skrattade och tyckte att det vore ju en smart idé.
Men till veckan blir det intressant ändå. Då ska jag sätta mig själv och tidsoptimism på prov.
Jobbar dag hela veckan utom Tisdag då jag faktiskt är ledig :-O.
Jag har sett till att jag får börja 8 varje morgon så att jag hinner att gå upp halv 6 för att hinna få upp dottern för att kunna traska i 20 minuter till förskolan (uppförsbacke dit såklart)..vara trevlig mot personalen trots att jag är hur stressad som helst. Sedan pussa på prinsepessan, berätta hur mycket jag älskar henne, ge personalen ett krystat småstressat leende och sedan rusa ut för att på väg till busshållplatsen som nästan är där lägenheten min är trycka i mig frukostmackor som jag självklart (mindre troligt) förberett kvällen innan(who am I kidding?).

Komma smått anfådd på bussen, ge busschauffören ett sånt där god-morgon-va-skönt-att-det-är-måndag-igen-leende som han genast förkastar genom att titta surt på en och innerst inne så vantrivs han säkert med sitt jobb och bara vill köra in bussen i närmsta husvägg.
Men jag fortsätter att le sådär krystat och blippar mitt busskort och letar sedan upp en plats så långt bak i bussen som möjligt, för att minska risken att flyga ut genom framrutan då väggen närmar sig. Spelar ingen roll om jag blir åksjuk, det är det värt.

Jo jag har en fråga. Jag har börjat de senaste dagarna börjat sjunga på den låt som ni snart ska få höra. Är det verkligen ingen som kommer ihåg denna från filmen Repmånad? Detta är ju till och med originalgruppen som dessutom var med i filmen.
Snälla säg att någon känner igen låten, jag är 26 och jag kommer ihåg den så väl, och när jag spelade den för ett par dar sen så vill den inte släppa mitt huvud, hela tiden rullar textraderna. Snacka om miljöskadad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har den på Mp3 bara att höra ab sig. kram M

Anonym sa...

klart jag känner igen den ;-)
Men då är jag ju en "gammal tant" också....

/ Pernilla

Lena J sa...

Hej Tina!

Naturligtvis känner jag igen denna låt! Den tillhör min ungdomsmusik. Träffade faktiskt sångaren, Jörgen Edman irl. Han var kamrat med min arbetskamrat. Om jag inte minns fel så bodde han i Nacka eller därikring.

Kramen från mig till Er 2!//Lena