fredag 5 februari 2010

Jobbe,...


Hello blogg-reading-lovers.

Har inte haft chans att skriva då jag jobbar så sjukt mycket just nu.

Denna vecka kommer jag få ihop närmare 60 timmar
Men samtidigt så kommer det bli mindre timmar till veckan. Jobbar några dagar, men har från och med söndag eftermiddag tillbaka mitt lilltroll.
Oj vad skoj, fast jag kommer passa henne redan i morrn då T ska jobba ett par timmar.

Måste bara få skriva av mig ett par saker.
Blir ju tvungen att åka buss nu för tiden, det suger i de flesta lägen, men då man inte har råd att köpa tex morsans bil så måste man ju ta det näst sämsta, nämligen bussen.
Jag bara undrar.. är folk helt respektlösa nu för tiden? Jag är så dödligt trött på dom som inte kan ta på sig liiiite parfym i ställer för halva flaskan. Tro mig, du kan lukta gott ändå. Ger mig sån jäkla huvudvärk.

Sen så är jag så less på folk som hela tiden... ja hur ska jag säga som...inte kan gå vidare i livet, utan ältar saker. Tro mig, det är inte intressant längre.


Bjöd mina underbara kollegor på syndigt gott fredagsfika idag..tyckte dom behövde det.

Försov mig i morse..hade tydligen däckat på sängen igår kväll (torsdag) och glömt ställa larmet, vaknade 5 i 7 och skulle vara på jobbet halv 8. Jobbade 7.30-21.30 idag. Slitigt som f*n.
Främst nu då jag börjar känna av saker och ting. Jag mår egentligen skitdåligt, men pratar inte med nån med det... vissa bryr sig inte och pratar bara om sig själv ändå oavsett vad jag säger, och vissa vill jag inte besvära helt enkelt.


Och sen är det nåt fel i kroppen. Sitter med ständig frossa. Inte särskilt kul, ej heller något jag är van. Jag brukar bara frysa om fötter och händer, men nu fryser jag verkligen över hela kroppen.
Ganska drygt, skulle behöva ett par långärmade; v-ringade tröjor som värmer.

Denna vecka... eller slutet på denna vecka så har jag mått riktigt dåligt. Har två skaderapporter skrivna på jobbet på kort tid (ändå blir jag tvungen att gå dit).. har sådan otrolig smärta i ryggen, sedan tror jag inte att min bröstkorg är hundra hel heller efter krocken i sommar. Hör nåt klickande ljud då jag sätter mig eller... ja svårt att förklara när det klickar, men jag hör det i alla fall.

Sen nu ikväll så har jag mått så himla illa, okej okej, det kan bero på att jag inte hann äta frukost, att jag var för förbannad för att äta lunch. Mådde mindre dåligt då jag nu kom hem och tog en macka...då lugnade sig illamåendet.

Jag är aptrött, skulle behöva diska, skulle behöva dammsuga (*snyft* den är i Härnösand min dammsugare), skulle vilja köpa en tv nu då Schlagertjosan drar igång.
Jag inväntar min mens, det går sådär. Som vanligt så blir jag stundvis väldigt uppsvullen, irriterad, ledsen, illaluktande och allmänt äcklig, men ingen mens så långt ögat kan nå.
En annan sorts illaluktande odör är de Bylundska pruttarna.
Japp dom har kommit igång. Så oerhört pinsamt, men håller mig inte som syrran, utan jag släpper väder. Det tragiska nu så här kring mens... så... ja.. det är gaser i klass med ett kärnkraftverk. Dom är inte nådiga alltså. Luktar s.a.t.a.n och kan nog klubba ner de flesta.

Nej nu ska jag göra nåt.. ja jag tror jag måste sova faktiskt...är ständigt trött... och frusen..
Får se om jag går på Ersboda-dansen nästa fredag..


Jo jag måste bara berätta en sak idag... Tur man inte utbilda sig till psykolog.
En tant kommer rullandes i sin stol och säger att hon dör och att hon måste ringa efter en ambulans så hon kan läggas in på lasarettet.

Då säger jag: Nej men det går inte, om du i dagens läge ska ha tag på en ambulans så måste det hänt en allvarlig olycka eller att du får en hjärtinfarkt.

"jaha svarar hon, så att vara döende är inte tillräckligt allvarligt?"

"Nej tyvärr är det inte det" svarar jag då.


Skulle behövt köpa en tv, eller åtminstonde fått chans att åka och titta på en. Men utöver jobbet så är det Emilia jag är med. Har aldrig någon egentid nu heller direkt.

Måste försöka ta mig till gymmet och träna upp ryggen. Efter ett längre ofrivilligt uppehåll så måste jag komma igång igen.


Ska försöka blogga senare idag, har en del som jag vill skriva av mig. Bland annat om livet som singel, Ensamstående mamma.


God natt och kram till er alla.


p.s: hejja Hanna friskt humör... hoppas det kommer bebis snart för dig.

d.s

Inga kommentarer: