tisdag 27 juli 2010

Doktorn

Jag var till doktorn idag. Fick först lämna urinprov, sedan skulle det klämmas och kännas. Äntligen en doktor med humor, synd att hon försvinner till hösten.
Sedan fick jag lämna blodprov och hemläxa.
Avföringsprov ska ju in, Ska ta sådana prov vid 4 (!?!?!) olika tillfällen.
Så rören ska med överallt i stort sett.
Har fått medicin utskrivet så jag måste bara hämta ut den så får man se om tabletterna gett någon effekt alls.
Doktorn skulle ringa nästa torsdag och lämna provsvaren och se hur det funkat med tabletterna.
Håller tummarna.

Nä nu ska jag ta och äta något, räkningarna är betalda. Kärleken har ringt och han ska tydligen baka semlor på jobbet idag (han har lite att göra då det inte finns nåt bröd)....
Fast hellre semlor än lussekatter...lite för tidigt för dom ändå.

Men skönt att äntligen fått tag i en läkare som tar tag i saker. Hon beställde in alla prover..så får hon göra bedömning efter det. Men det lutade åt magsår/magkatarr.
Sedan diskuterade vi blödningen som uppstod som var så kraftig i dagarna 8...fick intressanta förklaringar där. Hon var toppen helt enkelt.

Tänkte på en sak... ordet förlåt.
Tänk att killar ska ha så svårt att säga just det ordet. Att det ska sitta så långt inne.

I söndags så käkade jag och kärleken pizza. Magen gjorde helt och hållet uppror... kärleken frågade med ironi i rösten " Hur är det?, känner du att du måste gå och kasta upp igen?".
Då vart jag besviken. Sa till honom att det faktiskt inte var något att skämta om, jag har kastat upp i närmare 4 veckor, jag är helt slut, magen mår jättedåligt, det är inget jag går runt och skämtar om liksom, jag mår riktigt dåligt.

Då tittade han lite skamset på mig, men han kunde inte förmå sig att säga förlåt för hans beteende.
Samma gällde om den gången han stack...2 dagar efter kunde jag be honom om ursäkt för att jag en av dagarna vart orättvist arg på han... och så avslutar jag med "för det kan jag göra".
Då går det några minuter så säger han "förlåt för att jag stack, så här i efterhand så var det inte så bra gjort".
Varför ska man behöva dra just det ordet ur dom?

Idag fick jag en ursäkt av en person som känt att han betett sig dåligt mot mig för en tid sedan...
Superbra då det ordet väl kommer... men varför tar dom så god tid på sig?

Nä nu måste jag äta.... ta hand om er mina vänner.
Kram

Inga kommentarer: