lördag 24 juli 2010

Lördagslista

1. Har du nånsin gillat någon så mycket på en vecka eller två, och sen helt förlorat intresset för den?
- Jo det har hänt, dumpade en kille då han smaskade så mycket.

2. Vilken låt vill du ska spelas på ditt bröllop?
- Come give me love och Du är allt.

3. Och på din begravning?
- Highway to hell

4. Har du nånsin planerat ditt/din bröllop/begravning?
- Bröllop har jag under årens lopp planerat.. men inte begravningen.

5. Vad är det du märkt oftast?
- Märker oftast då folk snackar skit.

6. Har du etikett andra, men du är omedveten om det förrän nu?
- Nej det tror jag inte.

7. Prova din originalhet! Nämn 10 saker som gör dig till.. dig.
1.) Jag missbrukar Topz
2.) Jag har utvecklat et stort intresse för Svinto
3.) Jag kräver mycket närhet i en relation
4.) Är bra på att ge råd men dålig på att själv lyssna på dom
5.) Jag gör hellre tatueringar än att ta hål i öronen
6.) Jag har väldigt lätt för att bli kär
7.) Tycker om att köra fort men inte att åka fort
8.) Jag färgar alltid håret perioden innan ett uppbrott tills då jag känner mig trygg i en ny relation.
9.) Jag går ofta runt och nynnar eller visslar på en melodi.
10.) Jag är expert på att lägga ifrån mig saker på ställen där ”Jag kan hitta dom igen om jag lägger dom just där” vilket jag aldrig gör typ.

8. Har du nånsin nekat till en date och sen mått dåligt för det?
- Nej det har jag inte mått dåligt över.

9. Har du nån stalker?
- Jo 2 som jag inte blir av med.

10. Om så, är de bara någon som gillar att följa dig, eller har de en djup passion för dig och tror att om du tittar på ditt varje steg de skulle ha en chans med dig?
- Levde destruktivt ett tag och sedan dess blir jag inte av med dom :-(

11. Vad är det snällaste någon nånsin gjort för dig?
- Oj det måste vara då familjen ställde upp och hjälpte mig att flytta från B.. det var jobbigt men dom ställde upp för mig.

12. Och det elakaste?
- Vara otrogen mot mig.

13. Diskriminerar du människor som handlar på Abercrombie?
- Diskriminerar sällan folk faktiskt.

14. Vad tycker du om Hot Topic?
- Ingen aning.

15. Har du nånsin läst en bok?
- Jo det har jag, säkert många färre än en genomsnitts människa.

16. Om du har de, skriv en symfoni för oss alla.
- kommer inte på någon just nu.

17. Nämn 5 saker som hänt det senaste halvåret som du alltid kommer minnas.
1.) Pappas bortgång
2.) Min separation med dotterns pappa
3.) En av mina bästa vänner ska gifta sig
4.) Träffade Kärleken
5.) Förlovning med Kärleken

18. Vad är det du alltid hoppas på att vara bäst på No Matter What?
- Att vara tekniskt lagd.

19. Har du LJ?
- Nope
20. Försök komma ihåg din favoritbok och svara på frågorna om historien.
Handling: För lång att skriva
Huvudkaraktär: Juha
Känsla du fått av att läsa den: Styrka
Namn: Jenny
Författare: Jonas Gardell

21. Hur många gånger har du tänkt på självmord?
- Som tonåring var det minst 2 gånger, men mycket händer i den åldern.

22. I slutändan, tror du att allt löser sig genom att ta livet av sig?
- Nej absolut inte, det är en feg "lösning".

23. Säg en fantasi du har haft hela ditt liv, i detalj.
- Min största fantasi är faktiskt min framtida bröllopsdag. Fast från början så var det att jag gifte mig ung och levde resten av mitt liv med den mannen. Nu är ju det lite sent. Sen blir det säkert inte av heller.

24. Vad har du för slags drömmar?
- Bröllop, fler barn, att bli miljonär, Att få ett fast jobb

25. Har du nånsin varit..kär?
- Ja det klart.

26. Om du skulle ha ett bröllop i morgon, vem skulle du gifta dig med?
- Kärleken

27. Vilken var den sista du har skrivit i din dagbok om?
- Kärleken och allt strul där omkring.

28. Ge oss tre minnesvärda lyrics från dina favorit-låtar.
1.) Dancing on my own
2.) Du är allt
3.) Come give me love.

29. Finns det nånting du gjort i ditt liv som du vill att folk ska veta?
- Ja massor. Men en sak är att jag alltid drömmer om att bli lyxhustru.

30. Nämn 5 saker som antingen en, eller flera pojkar har gjort för dig.
1.) Gjort mig självsäker
2.) Gjort mig mer romantisk
3.) Gjort mig svartsjuk(dock inte nu)
4.) Gjort mig avundsjuk
5.) Gjort mig mer kramig

31. Har du nånsin varit allvarligt svartsjuk men hållit det för dig själv?
- Nej sånt håller jag aldrig för mig själv då det sker.

32. Hur många gånger har ditt rykte dragits i smutsen?
- Allt för många gånger, tror inte jag har så gott rykte.

33. Nominera en person du känner för de följande utmärkelser:
Sötaste tjejen: Åsa. du har varit ett stort stöd för mig senaste tiden.
Sötaste pojke: Kärleken såklart.
Bästa kompisen: ?
Allmänt snäll person: Pia.. så ärlig, så rolig, så underbar.

34. Finns det några filmer som tar dig till tårar, utan att misslyckas, varje gång?
- Mask från 1985 och Sister act 2 från 1993.

35. Vilken färg har dina ögon?
- Dom är blåa.

36. Nämn 10 låtar du lyssnat på regelbundet.
1.) Dancing on my own
2.) Come give me love
3.) Bohemian Rhapsody
4.) Bad Romance
5.) Monkey Business (när jag diskar)
6.) Keep on walking
7.)Plus många fler som jag inte kan komma på namnen på. Men lyssnar friskt på Rockklassiker.
8.)
9.)
10.)

37. Har du någonsin memorerade en kändis födelsedag och firade det?
- Nej bevare mig väl.

38. Gillar du Death Cab For Cutie?
- Ingen aning.

39. Hur länge tänker du vänta till sex?
- Vänta? Jag väntade till 2 dagar före min 17 års dag..

40. Säg nånting du alltid velat säga till följande personer:
Din mamma: Lägg dig inte i saker som inte rör dig.
Din pappa: Gå och prata med någon, du är så förbannat bitter.
Bästa vännen: Man bör lära sig av sina misstag.
Din kärlek: Tänk efter före.
Ditt ex: Var inte så egoistisk.
Dig själv: Överanalysera inte allt.

41. Vad för slags kläder har du på dig?
- Just nu bara underkläder, annars är en klassiker kjol och snygg topp.

42. Vad är din favoritglass?
- Blåbär

43. Nämn två saker om dig själv som skulle få andra att tro du är galen.
1.) Har gem och knäckformar i badrummet.
2.) Har duschcreme i köket.

44. Har du någonsin inte varit sann mot dig själv för att behaga någon annan?
- Ja det händer oftast i alla relationer har jag märkt, allt för att killen ska må som bäst.

45. Vad är ett fullständigt meningslöst minne som fastnar i ditt sinne?
- Farfars bortgång då jag var 3-4 år.

46. När du senast grät, vad var orsaken?
- Strulet kring kärleken.

47.Namn fyra saker du vill uppnå i ditt liv.
1.) Få fast jobb
2.) Känna mig trygg i en relation
3.) Blir rik
4.) Bli bättre på at göra pannkakor.

48. Hur annorlunda är du från förra året?
- Jag vet idag mer om vad jag vill i en relation än vad jag visste förut.

49. Namn fem citat som bäst sammanfattar livet.
1.) Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger. /Oscar Wilde
2.) Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne. /Paul Géraldy
3.) Man får bara vad man ger, och man ger bara vad man redan fått. /Karin Boye
4.) Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss. /Mme de Stael
5.) En vän är en person som kommer när andra försvinner. /Walter Winchell

50. Lever du för stunden eller planerar du framtiden?
- Både och, lever främst för stunden, men planerar vissa saker.

51. Nämn dina 10 favorit-band.
1.) Metallica
2.) Depech mode
3.) Queen
4.) Gyllene Tider
5.) Kent
6.) The Hives
7.) The Ark
8.) Black Eye Peas
9.) Lady Antebellum
10.) The Commitments

52. Är du rädd för döden?
- Ja det är jag.

53. Vad tror du händer efter döden?
- Jag vill inte tänka på det.

54. Vad är din religion - vad tror du på och inte?
- If shit happends, I deserve it!

55. Nämn 5 saker som påminner dig om nån du älskar.
1.) Konstant närhet
2.) Romantik
3.) Blåa ögon
4.) Kärlek vid matlagning
5.) Bussåkande

56. Har du någonsin undrat vad som skulle ha hänt om du skulle ha talat med en före detta i stället för att undvika dem?
- Nja det skulle bli stelt för jag trivs inte i sånna situationer.

57. Kom ihåg Fråga 51? Nu namnge fem band du senast har lyssnat på och se hur många av dem som matchar.
1.) Metallica
2.) Depech mode
3.) Gyllene Tider
4.) Kent
5.) The Ark

58. Vad tycker du om ditt liv hittils?
- nja rätt okej, men det kan alltid bli bättre.

59. Hur länge vill du leva?
- så pass länge att jag får uppleva mina barnbarns studenter

Inga kommentarer: